Nationaldag & Middagsgäster...

Tröttheten eller utmattningen fortsätter, är det femal som ändrat om i min cykel så jag får PMS-deppet efter mensen kanske? Hm.. Eller så är det bara livet just nu.

Lördagsmorgonen började med en besvikelse & lite tårar. Vi hade ju bestämt att vi skulle vara hundvakt nästa vecka & bo där, men i morse vid frukosten kom det fram att mannen bestämt med sin bror att vi INTE skulle bo där UTAN att varken diskutera eller ens nämna det hela för mig... Jag har både tackat ja & tackat nej till saker beroende på att vi ska utgå från svärföräldrarnas hus & nu får jag tänka OM IGEN... Gick & muttrade en stund med dammsugaren men eftersom jag börjat ett nytt liv & ska sluta muttra för mig själv & säga till istället så travade jag ut till mannen coh sa som jag tyckte att han MÅSTE diskutera sånt med mig INNAN han bestämmer saker. han säger som vanligt ingenting.

Idag ska vi ha middagsgäster, orkar egentligen inte det, men jag bestämde att jag ska stå för efterrätten & mannen för förrätt & huvudrätt. Mannen tog med Alice till City Gross på morgonen så jag f ick pyssla lite ifred samt färga håret Mahogny like Svintoflickan fast jag känner mig nästan rödsvart i huvudet just nu, är inte riktigt torrt ännu får s ehur det känns då, ska till frissan om en vecka så jag får väl köpa ny toning då isåfall om det känns fel det här.

Mitt magonda fortsätter, känner mig inte ett dugg hungrig, bara smått illamående & öm, så det blev inget fredagsmys igår heller, bara en kopp te & idag sitter jag & sörplat Naturdiet smoothie till lunch då jag inte var sugen på något. Blir ju en brakmiddag sen, bara magen pallar.

Förrätt: Toast Skagen
Huvudrätt: Grillat, pepparbiff & oxbiff, ugnsbakad färskpotatis marinerad i kryddolja, fetaost&basilikasås
Efterrätt: Äppelpaj med citronmandelmassetäcke + vaniljvisp

Ugnsbakad Färskpotatis

Skrubba potatisen, dela stora potatisar
1-2dl olja (raps eller oliv)
1-2 krukor färska kryddor tex oregano, rosmarin & basilika
salt & peppar

mixa oljan med de färska kryddbladen, häll på potatisen & låt stå och dra ett par timmar, salta & peppra.
In i ugnen 225 grader i 30-45 min till potatisen är mjuk.

Feta&Basilikasås

2dl Creme fraich
1 pkt fetaost
1 kruka basilika
1-2 vitlöksklyftor

Mixa samtliga ingredienser till en fin grön smet, smaka av med salt & peppar

Äppelpajen

4 skalade & skivade äpplem
0,5-1 dl socker
1 msk kanel

Lägg äppelskivor, socker & kanel i en burk med lock, skaka & låt dra i någon timme

Pajdeg:

150 g smör
3 1/4 mjöl
1/4 vatten
1 msk socker

Nyp ihop degen och tryck ut i en pajform

50g smör
2ägg
1dl socker
100g grovriven mandelmassa
skal från ½ citron

Smällt smöret, vispa i socker & ihopvispat ägg. Låt sjuda under ständig vispning på låg värme tills krämen tjocknar (kan ta ett bra tag). Häll sedan i mandelmassa & citronskal.

Fördela äppelskivorna på pajdegen, häll på smeten & in i ugnen på 225 grader i 20-25 min. servera med vaniljvisp, lättvipad grädde eller en kula glass.


Kommentarer
Postat av: svintoflickan

Hej !

jag blev rätt röd i håret..o gjorde därför lite svarta slingor me.

du är säkert jättefin oavsett hur hårfärgen ser ut.



varför gjorde din man så..bestämde de utan att säga nåt...gav han svar på de..

men visst jag känner igen mej i mycke..hmmm..



låter som din kropp är rätt slut just nu ...säkert mycke i dina tankar o mycke du ska ta hand om o fixa me...

har du ngt sätt som får dej att känna dej utvilad igen?

jag känner igen mkt av de du skriver i min kropp o de beror på att jag ofta har för mkt..har kontrollbehov..stresskänslig m.m...

hur känner du...



hoppas allafall de blir en mysig kväll!!!



kramkram

2009-06-06 @ 19:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0