SkolavslutningsDag

Imorse vaknade Alice 7.15 & tur var väl det, 7.20 knackade kakelsättaren på dörren, klev in & ropade Godmorgon! & där låg jag halvt språngande i min säng! Så det var bara att gå upp & sätta fart. Alice & jag gjorde oss skolavslutningsfina & åkte iväg. Första stoppet var hos svärisarna för att vädra tönthunden som fått vara hemma dagen till ära & slapp åka med till jobbet. Jag släppte ut henne i nedreplan & han inte ens gå & kissa förrän hon sprungit runt & upp vid entrén & skällde att hon ville in. Hon hatar regn, kan hålla sig en hel dag om det regnar.

Sen åkte vi till min syster där det vankades skolavslutningskalas. Somris var där med H & Viktor eller Diiktor som han numer kallas. Mamma anlände med färdtjänst & hade med sig sin ledsagare som visade sig vara en mysig dam i 50 års åldern som smällte in bra, inte tog stor plats & diskret hjälpte mamma med hennes behov, kändes skönt att kunna fungera som en familj. Vi gick iväg till F´s skolsal & regnet öste ner. Där var det fullt av folk & barnen satt fint i en ring vid sin fröken & det delades ut diplom & blommor. Alice stod vid F & klappa honom på huvudet & kramade honom, pionröd i ansiktet satt han & log åt sina klasskamrater. Det såg så sött ut. & så blev dte lite fika innan vi gick ner i ännu värre regn till en anann byggnad där de skulle sjunga. Alice fick korv med bröd i vagnen vilket hon nöjt tuggade i sig.

Vi stannade tills F hade sjungit sina sången & sen gick jag ut med Alice en sväng som somnade bakom hörnet. Mötte Somris som var ute med Viktor & så slog vi följe hem till syster.

När de andra anlände så snodde vi ihop en lunch bestående av Kycklingklubbor med potatissallad, grönsallad, frukt & kex & ost. Mycket mumsigt! De stora barnen tröttnade på att lilltrollen sov så 14.30 fick de gå ut & väcka de små. Sen blev det full rulle igen. De stora låter de små vara med & när de glöms bort pysslar de på själva. Alice lekte som i trans hela dagen. Med små avbrott då kusin Viktor ville bära henne eller kramas & pussas lite vääääl länge för hennes smak. Så söta så. "Alisch" säger Viktor eller "Bäbisch" det låter så sött. Han är så duktig på att prata. Stor skillnad mot 2 åringen som var här förra helgen som mest pekar eller säger ja eller nej.

Roligast var nog när han fick syn på tårtan på bänken "TÅÅÅÅRTA" ropade han förtjust & snodde snabbt som blixten åt sig en pall & föröskte komma åt "TÅÅÅRTAN" något tårtägaren han förhindra i sista stund haha.

Det blev en lång men mysig dag & Alice & jag var hemma 10 min innan mannen & då snodde vi ihop lite Taco´s som Alice oxå fick mumsa i sig.

Nu väntar jag på Berg Flyttar in!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej! Tack för din kommentar på min blogg innan min semester! Hoppas du mår bra, ska läsa ikapp härinne imorgon =) Kramar

2009-06-13 @ 00:08:38
URL: http://baalance.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0