Blodprov & Babysång

Tess: Jag anade att det var du =) & inte behöver du skämmas, det var väl jag som skrev tolkningsbart =)

Svintoflickan: Har ni provat något mer med flaska? Låter jobbigt med ammningsnätter fortfarande =/ Lillskruttan sover ju som en stock numer & jag är helt säker på att det har med maten att göra för Alice del...

Sommartjejen: Jo obäddad, kanske ska fixa det?!

Camilla: Hemskt jättegärna!! =)

Imorse fick jag väcka lilla damen 8.30 så vi han till sjukan i tid för provtagning som var öppen mellan 8-10. Det var ingen kö så vi fick komma in direkt. Alice skulle hålla i en varmvattenfylld handske för att blodet skulle rinna till bättre i fingrarna tyckte SSKn, men Alice tyckte handsken var jätteläskig & slog bort den hela tiden, så jag fick tvångsvärma en hand på henne tillslut. Sen stack hon Alice som inte sa ett pip & så tappade henne på ett litet rör blod. Alice var jätteduktig sa inte ett pip om att det gjorde ont, men att sitta fast med armen var ju sådär.  Tar en vecka innan vi får svar. De tar inte pricktest före 1 års ålder & antagligen blir det provokation om inte detta visar något eftersom hon reagerat så starkt...

Alice & jag åkte direkt till babysången. Vi var 30 min tidiga och hittade en halvfull parkering med mammor som satt & läste medan barnen sov i bilen *fniss* Alice är tydligen ovanlig med sina morgonrutiner, men sen lägger hon sig ju oxå 1 timme senare än de flesta barn och det är helt medvetet från vår sida eftersom hennes pappa kommer hem så sent.

Alice var lite lugnare idag på Babysången, det slängdes ut gosedjur ganska tidigt & Alice älskar gosedjur och hittade en katt som hon satt & pussade. Jag & H bytte barn en stund så fick hon känna på en liten tjej och jag på en liten kille =) Han är så söt hennes Hugo, strålande glad & inte ett fjun på hela huvudet =) Alice åt som en häst & bredvid satt 9 månaders bebisar som körde Alice revolt dvs vägra äta utan något i handen så jag tror det är en liten 9 månaders grej det där. Nu äter Alice bra igen. Vi stannade kvar & lekte en stund & vips så hade lilla damen hunnit prutta lite oxå så det blev blöjbyte.

Hämtade upp 2 beställda sallader till mig & svärmor på vägen. Alice fick sitta kvar i bilen, hon såg mig hela tiden inne i affären så hon var nöjd & skratta när jag vinkade till henne. Kom hem & då kom svärmor precis efter oss & Alice blev överlycklig, sprudlade av sina egna ord & ville helst sitta i farmors knä. Mysigt! Nu har de åkt, Alice får sova i bilen & jag sitter här barnfri i över 24h !!! Tänkte ta en långpromenad UTAN barnvagn, kanske till och med ner på stan för lite shopping & så blir det sushi till middag. Tyvärr har mannen bjudit in VVS killarna för att fixa golvvämen på övervåningen i kväll, men, men...

Mamma tog mitt mail bra igår. Pappa var oxå nöjd & säger att det gick hem hos henen & att det verkar lättare när det kommer från oss än från honom...

Dagens meny:

Frukost: Mild lätt Yoghurt med frön & musli + myntate
Lunch: Räksallad med bröd
Fika: Smoothie
KVällsmat: sushi
Kvällsfika: frukt eller egenpressad/mixad fruktdrink & kanske en ruta 86% choklad

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

hej.

flaska går inte så bra..

men prövat me pipmugg o hon smakar allafall..

men de känns mer som om de jag som måste bestämma när jag ska sluta amma..så länge jag fortfarande inte släpper taget så gör ju inte hon de heller..



jo jag har nog lite egentid o kanske har lite behov av de..men har nog mer behov av de än vad jag tror..låter flummigt..men jag tror att jag eg skulle behöva lite mer tid o framförallt skulle jag o mannen behöva göra ngt ihop ibland...men då är de ju barnvakt man ska fixa m.m...

men jag har nog mindre behov än de flesta har jag märkt..



brukar du se annorlunda familjer..där kan man snacka om att inte ha egentid..ler.



va duktig o go hon verkar vara lilltjejen..

vore verkligen kul träffa henne på riktigt igen..å dej me förstås..



nu ska jag vispa grädde..till pannkakor..mannen beställde grädde till..ler..



ha en bra dag.



kram

2009-03-05 @ 14:01:46
URL: http://svintoflickans.blogg.se/
Postat av: Camilla

Då kommer mejlet ikväll eller imorgon =) Kram

2009-03-05 @ 14:29:35
URL: http://baalance.blogspot.com
Postat av: Kråkmamman

Va härligt det låter alltihop. Vilken underbar dag alltså.

/Kråkmamman

2009-03-05 @ 20:36:59
URL: http://alvajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0