FamiljeDag!

Alice sov 19.30-7 fick välling av mannen & gnosa i sin säng till 8 då mannen hämtade ner henne till oss. Som vanligt blev det superstressigt till babysimmet. & inte nog med det så hittade jag inte min plånbok något som kan få mig ur spel på 2 sekunder. Blev irriterad på mannen som vanligt när sånt händer, men så var vi iallafall iväg (utan plånbok).

Alice var superglad tjej på simmet idag. Simma runt i en badring, åkte rutchkana, fick simma med armpuffar & så torpeddök hon. Mannen "sköt" iväg henne och jag tog emot henne efter att hon simmat själv några decimeter. Det var tydligen helt ok för Alice pep inte alls när hon kom upp. Hon blir bara tuffare och tuffare i vattnet, speciellt när hon simmar själv med badring eller puffar. Idag lekte hon & stänkte så hon var alldeles plaskblöt i ansiktet & skrattade högt! Mys!

När vi kom hem så hittade jag min plånbok i ett annat fack i ryggsäcken. Alice fick mat & höll på att somna i matstolen, men kom igång sen när hon hittade sin overall och mössa på köksgolvet. & föröskte med alla tänkbara medel att få på sig kläderna utan större lyckan, men så hon slet hela 30 minuter var hon helt sysselsatt med detta. & på den tiden han jag slänga ihop mannes & Alice middag = Lasagne & MIn Träningsmiddag ( se dagens meny). Sen gick mannen på promenad med Alice som somna som en stock och sov 2 timmar & 45 min! Snacka om helt slut! Mannen fixade på övervåningen medan jag mest satt vid datorn & slöa, eller det vällde in Facebook kommentarer från mamam, hon har fått någon pippi på mig för tillfället. Öppnar jag mobilen nog fan har hon smsas, öppnar jag mailen, nog fan har hon mailat & öppnar jag facebook så nog fan har hon skrivit något där med!!!!

När Alice vaknade hade hon både kissat & bajsat igenom alla kläder och ut i overallen som fick tvättas. När jag rensade mina kartonger hittade jag en röd overall som jag haft i Alice ålder så den fick hon ha på sig, hon blev så söt så! Vi åkte ner på stan & provade glasögon, både jag & mannen. Mannen hittade ett par som han bestämde isg för direkt. Han fick hjälp av en manlig expert medan jag stod & skratta högt åt varannat par han provade. jag har ju aldrig sett honom i glasögon så det är ju en minimal gräns mellan Stefan & Krister & Snyggt när han provar bågar!
Själv har jag 4 par med hem att välja mellan. Mannen är inte förtjust i något utav dem. Tänkte fota imorgon alla par på mig & lägga ut i bloggen så kan ni ju rösta *fniss*. Vi beställde optikertid tills på onsdag. & sen köpte vi skor åt Alice. PAX skor med kardborre (himla lätta att ta på, kan behövas med en ålbebis), vita med röda jordgubbar på, så himla söta! Nu när Alice går så vill man ju kunna släppa ner henne på marken om man är ute eller på stan så hon kan gå av sig lite & tossorna hon har snubblar hon bara på & lurviga Paris Hilton stövlarna är inte gjorda för utebruk.

Väl hemma blev det middag. Alice fick först burkmat & sen fick hon lasagne på sin sugproppstallrik & sked till, hon peta ner skeden i maten & föröskte äta. Såg så söt ut så. Fick inte i sig så mycket, men nån gång måste hon ju få prva det oxå.

Åkte & tränade. Step Up, var riktigt jobbigt idag svetten rann typ överallt & hon varierar styrkan så man alltid har dunderträningsvärk i 2 dagar efteråt. Hon tycker att vi har blivit för duktiga så genomgången tar för lite tid så hon ska ändra i programmet -Funny Bunny!!

Dagens meny:

Frukost: Mild Lätt Yoghurt med frön & musli
Lunch: Köttsoppa & grovbaguette med ost & paprika
Fika: Hans inte med
Kvällsmat: Thaigryta med råris (150g kyckling kokas i lite grönsaksbuljong, 75g broccoli, 50g lök, 50g paprika, en halv gul chili, lite riven ingefära kokas i 1 dl kokosmjölk & serveras med 1 dl råris= 417kcal)
Kvällsfika: ½ grape, 2 bitar mörk choklad & 1 dl cashewnötter + te

Viktstatus: Vågen har sakta men säkert börjat peka nedåt igen. Men så har jag ju varit behård oxå sista tiden. Tränade tex bort PMSen istället för att bädda soffan & ladda godisskålen & nu idag startade mensen det sugen känns värre, det är ren HUNGER, men men ska bita ihop denna veckan oxå även om jag ska dissa vågen pga vätskeansamlingar!

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

Å jag har ju eg 5 kg kvar..hmm..borde..men va choklad är gott just nu..



hörde de av sig ngt mer ang alice prover..



hade gärna sett din gamla overall...

å varför inte glasögonen me...ler



hur nära bor svärisarna..bodde inte ni nära varann..



kul me skor..lea lyckas få bort alla slags varianter...hmm..tur hon inte går ännu..så hon har raggisar...



måste sova..

nattinatti





2009-03-12 @ 00:19:42
URL: http://svintoflickans.blogg.se/
Postat av: Somris

Jag vill också gärna se Alice i den röda overallen. Tror faktiskt jag har ett minne av när DU hade den på dig!! =) Jag var ju trots allt 6 år då. ler



Jag måste också skaffa glasögon, får jätteont i ögonen när jag sitter vid datorn hela arbetsdagen. Får se när jag tar mig tid till att åka och prova det bara! =)

KRAM

2009-03-12 @ 08:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0