Festlig Helg

I fredags bar det av till hemstaden. Först stanna jag till hos mamma & appa & lämnade väskan. Pappa hade lagat fiskgratäng åt sig & mamma men han hade missförstått hennes lapp som jag kan förstå att han missförstod, hon ville ha sås både i och bredvid gratängen, men pappa hade missat ha sås i gratängen & det där bestämde ju mamma sig för var oätligt redan innan hon provade & mycket riktigt satt hon bara och peta i det och klaga över såsen. Som tur var kunde pappa & jag skratta åt det hela när hon försvann in i köket.

Mina vänner kom & hämtade mig & hade maten med sig & så åkte vi till U. Där åt vi hämtmat & drack vin. Blir ju mycket barnprat men vi han även med lite skvaller & annat skojsigt innan vi drog iväg ner på stan & entrade dansstället. Jag sprang på pappas jobbarkompis det första jag gjorde & vips var jag ute på dansgolvet i en foxtrott, han för så bra så mina stapplande steg såg riktigt hyfsade ut enligt vännerna. Tre av vännerna satte sig vid ett bord men jag & U drog iväg & spna lite & shejka loss på dansgolvet, var riktigt roligt & tyvärr var kvällen alldeles för kort! Så det får väl inte blir 2 år till nästa gång helt enkelt...

Vaknade hos mamam och pappa vid 9 snåret, åt frukost med pappa & pratade lite när mamma var på toa. SEn kom mamam och då pratade jag med henne om nästan samam saker men fick hennes synvinkel på det hela som inte är riktigt samma som pappa. pappa säger att mamam inte kan gå ut själv. Mamma säger att hon kan men inte får "arslet ur" att ta på sig & gå ut. & så ville mamam att jag skulle läsa ett mail från sin ALS-SSK & när mamma förklarade det så var det ganska förvrängt till det negativa från vad som egentligen stod i mailet...

Känd emig fräschare än jag nog förtjänade så jag åkte hem vid lunch. Alice sov. Hon hade fått sällskap av Farmor medan mannen & svärfar hade kört massa skit till tippen. Farmor & Alice hade åkt pulka så Alice välte och är nu lite skrapad i halva ansiktet men mest på hakan. Men hon hade knappt blivit ledsen och ville bara tillbaka till pulkan igen. HOn älskar ju sin pulka.

Fixade lunch & förberedde kvällens middag. För klockan 16 kom våra vänner med deras snart 2åriga dotter. Dottern S är lite avvaktand emot andra barn och var lite rädd för Alice som är mer framfusig men det släppte lite efter en stund 6 när de badade så gick det riktigt bra så nära hade de nog inte suttit på hela kvällen. Vi åt middag & jag fixade efterrätten när männen la barnen & sen slötittade vi på Melodifestivalen, kände att jag inte hängde med alls, men att Agnes gick vidare tyckte jag var bra iallafall!!

Blev alldeles för sent klockan 1 innan jag kom i säng & Mannen 2.30 & 5.30 ville Alic eha välling & sen vakna hon klockan 7 igen, typiskt när man verkligen vill & har räknat med att iallafall få sova till 8. Men S vaknade oxå strax efter 7 så vid 8 var alla uppe, tittade på Vasaloppet & åt frukost & passade barn. Alice har fått pippi på sin lilla korgstol & ska hsitta eller helst stå i den, men hon vet inte hur hon tar sig ner från den så man måste vara med.

Idag blir det totalslappning från min sida. Mannen sågar & spikar sista listerna på övervåningen och har beställt pizza som mat idag, står i valet & kvalet mellan kebabtallrik & sallad, borde ju bli det sistnämda med tanke på helgens mat...

Gårdagens middag:

Förrätt: Tigerräkor marinerad i vitlök & chili gegga, lindade med parmaskinka
Huvudrätt: kycklingfilé med parmesanost & parmaskinka, parmesanmos & grillad sparris
Efterrätt: Stekta bananer i råsocker med vaniljglass

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0