Förvirringen Total...

Sandra W: Ja hon är bra go vår lilla tjej! Skorna är köpta på EuroSko en ny kedja som öppnat i stan, de är av märket PAX  finns säkert på fler ställen.

Svintoflickan: Vi ser dåligt på lång håll både jag & mannen närsynt? kallas det då va? Har så svårt för det där. Egentligen skulle jag nog behöva alltjämt men så långt har jag inte bearbetat det hittills, får se vad optikern säger på onsdag... Jo lite får man unna sig ibland oxå annars blir det bra trist. Igår blev det lite smågodis faktiskt, kunde inte stå emot & idag är det ju kalas så då blir det väl iallafall en smakbit tårta ... Ja Alice går nu, sen hon kunde resa sig själv i söndags tror jag det var så väljer hon bara att gå. Roligt! Så dagen innan 11 månadersdagen kan man säga att hon blev gångare =)

Ann: Mat låter inte helt fel det heller... Min svärmor är ingen bullmamma, där hemma står svärfar för kockkunskaperna, men svärmor kan så mycket annat hon =)

Igår blev förvirringen total. Syster pratade med mammas läkare igen & han säger att han INTE kan se något som tyder på skador i hjärnan. Jag vet inte vad jag blev, besviken kanske, det känns lättare att tackla konstigheterna när man kan skylla på något som inte är ens personlighet... Läkaren menar på att sjukdomen förstärker mammas negativa sidor & visst känner man igen dessa sidor fast 100 gånger värre nu än förr & det gör mig så ledsen... Samtidigt som jag har svårt att tackla att hålla så mycket hemligt inför mamma. Det börjar bli för mycket nu vilket gör det svårare att umgås, man får hela tiden tänka "kan jag säga det här?" vilket gör att det inte blir en särskillt spontan konversation, lite ansträngd, småstel ibland & inte helt ärlig... Det har även hänt att jag vid flera tillfällen fått ljuga & det hatar jag verkligen & värre kommer det väl bli... Så förvirringen är total, som tur är förstår mannen mig precis & vi har nog pratat mer de senaste dagarna än den senaste månaden känns det som, men det känns tryggt & skönt att ha honom där... Som bonus blev han väckt för lite vuxenmys när han somnat tidiagre än mig igår...

Idag är mannen på svensexa, kommer hem imorgon. Själv tog jag Alice med till mormor & morfar (mamma & pappa) & här har vi lekt & glatt upp mormors humör, gett henne en andrum att fokusera på annat & hon har både skratat & lett vid flera tillfällen. Just nu sover Alice & när hon vaknar ska vi åka på kalas, 1 års kalas. Lilla H som besökte oss i torsdags som ska ha kalas! Ska bli kul!

Dagens meny:

Frukost: 1 dl Mild lätt yoghurt, linfrön, 1 bovetefralla med ost & te
Lunch: Pappas pyttipanna med stekt ägg, rödbetor & tomat
Fika: lär väl slinka ner någon munsbit kaka & tårta
Kvällsmat: sushi från favvostället
Kvällsfika: popcorn & te

Dagens motion: 30 min promenad med barnvagn




Kommentarer
Postat av: Ann

Då kan jag tänka mig att du gjorde mannens dag.. fniss Sånt är de ju inte bortskämda med :-)

Hoppas kalaset blir trvligt ikväll, och unna dig lite lördagsgott utan dåligt samvete nu! Det ska jag göra, nya tag på måndag igen!

Kram!

2009-03-14 @ 16:47:04
URL: http://osselovis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0