FredagsMys

Dagens bloggtips: http://halsofreak.blogg.se/ 

Sov bra i natt, vakna 6.30 när Alice ville ha välling, somna inte om sen men låg & mornade mig i sängen tills klockan ringde. Alice vaknade 7.45 då hunden följde med farmor, det hördes "Ouf Ouf" från Alice rum *sötnos* hon hade totalkoll på vem som var & hälsade på.

Jobbet var lugnt, mysfika, besök av gammal långtidssjukskriven. Dividerande om jag ska fortsätta (vilken hon jag går för ville i tisdags men idag visste hon inte om det skulle bli så längre för hon var sugen på att gå upp i tid) & lite jobb ute på "mina" avdelningar. Är så impad av en kollega som är otroligt vältränad, hon är instruktör på ett enormt jobbigt träningspass som kommer från Australien & heter BodyAttack, samma koncept LesMills körs över hela världen & vi har fått sett dvd på passet, kan säga att jag skulle INTE orka mer än 5 min MAX. Men hon är en enorm sporre i min viktminskning & lagom såhär på fredagen när man helst skulle vilja mysa in sig i soffhörnet med en godisskål så behöver man träffa henne & få sig en hälsopuff!



BodyAttack


Alice har varit med farmor på ÖF och fotograferats idag. Bilder på Alice stående & sittandes i färg & svartvitt. Jag hade lagt fram klänning, strumpbyxor & skor som hon skulle ha på sig. 3 april får vi se resultatet! Spännande!!!! Det hade varit sångstund oxå, jag skrattade högt när svärmor berättade. Hon avskyr verkligen att sjunga & sjunger ENDAST för Alice om de är själva. Inte ens mannen eller hans bror har hört henne sjunga. Hihi! Så jag njöt i fulla drag & frågade i detalj vilka kyrkliga sånger det hade varit oxå "Men då sjöng jag INTE" sa svärmor haha!

Alice och jag har varit ute på promenad & hon sover sött i entrén efter några hostattacker. Blir nog en tur till ICA sen är så himla sugen på Cola Zero & det finns inte en endaste bit 70% choklad i hela huset.... Vilken kanske är bra... Men lite choklad måste man ha för att överlvea =)

Dagens meny:
Frukost: 1 smoothie på1 apelsin, mango & 1 passionsfrukt + frön, 2 skivor grovt bröd med ost, kalkon & grönsaker +te
Lunch: Soppa & knäckebröd med minilätta
Fika: Cola Zero
Kvällsmat: Taco´s (90g nötfärs med kryddor, 2 tacoskal, 25g tortillachips, 0,75dl salsa, sallad, tomat, gurka, lök, 0,5 dl majskorn, 1 portion guaccumole)
Kvällsfika: te & 2 bitar mörk choklad, lite frukt



Dagens motion: 40 min promenad med barnvagn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0