FrisyrDag

Ann, Pernilla, Svintoflickan, Kråkmamman & Tess: Tusen tack! Känns roligt att äntligen ha fått en frisyr & färgen är jag väldigt nöjd med, känns bra!


Sommartjejen: Tack! Vi krullisar måste ju ha en frilla som funkar både rak & lockig så det var ett av mina krav idag, hade jag haft ett rakt, tunnare hår hade jag nog gått mer wild gällande frisyren, men med kruss/krull & en MASSA hårstrån blir det bara trollmor, men jag kommer nog föröska föna håret när jag tvättar det (inte plattat idag) vilket inte borde ta de 45 min det tog med svallet!

Imorse somnade jag om efter att mannen klivit upp efter mycket seg uppstigning & Alice & jag vaknade 8, skönt! Trots mycket Alicehostningar i natt så hade hon inte kräkts vilket jag är väldigt tacksam för. Vi myste lite i sängen & sen gick vi upp och gjorde oss i ordning innan vi åt frukost. idag åt hon gröt utan minsta protest, var ett bra val att ta bort vällingen!!

När vi fixat klart här hemma var klockan 10 & då åkte vi hem till Svärisarna där jag skulle lämna Alice. Svärmor var och jobbade, men jag & Alice dansade till musik (äntligen en stereo hon inte kan stänga av) & Alice jagade hunden enormt, fick släppa ut hunden så hon fick lite lugn & ro! Då hade Alice grävt runt i både vattenskål & hundmaten & efter en stund fick jag se att hon hade något i munnen. Då får man säga tack tack och så spottar hon ut & ut kom en hundmatsbit, torrfonder, men tydligen är hundmat väldigt spännande för Alice hittade fler som hon smakade på & jag såg även att hon slickade på ett hundben. *uäk*. När hon inte roade sig med hund eller hundmat så kom hon igång med att öppna skåp, vitrinskåp fullt med glasskålar eller spritflaskor, när hon inte fick det så hittade hon lådor fulla med ljus och manchetter & grejer så jag antar Farmor fått det svettigt värre idag =)

Själv åkte jag till hemstaden & letade först present då vi ska på 1års kalas på onsdag, blev klänning + leggings, så sött så. Sen irra jag lite i letandet efter salongen jag skulle till, men när jag väl hittade dit så utbrast frissan "Nä men hej Nhea" hon är nämligen en gammal barndomskamrat, så sen var pratet igång. jag hade med färgföslag men eftersom det var kalla färger och jag ska ha varmt så blev det inte den & så fick hon välja frisyr jag gav önskemål om att det ska gå att sätta upp och även funka om jag vill vara lockig & sen klipptes det & färgades det. *roligt* & billigt blev det oxå. Hon blev inte riktigt nöjd med den röda färgen så jag ska tillbaka om 2 veckor och lägga i en toning, helt gratis!

På kvällskvisten har jag tagit min första springrunda på typ 3 år. & ni fattar inte hur BRA det gick. Är förvånad själv. har förut kavat runt skitsakta och bara fått kramp i vaderna, idag tog jag längre kliv och sprang fortare och det var betydligt LÄTTARE! Mannen fick en chock när jag kom hem efter 30 minuter ( en runda på 4,5km har vi uppskattat den till) & frågade säkert 10 gånger om jag verkligen sprungit DEN rundan & det hade jag, var tvungen att GÅ vid 2 tillfällen men jag är störtnöjd! känns skitskönt nu efteråt!

hemma väntade en mumsig Kräftsallad framför tv:n. Det är bara när vi är barnfria vi äter där, någon enstaka senlunch med hämtmat har det hänt oxå, så det känns lite lyx!

Dagens meny:

Frukost: 2 dl Mild Lätt Yoghurt med frön, 10 hasselnötter, ½ rivet äpple
Lunch: Omelette med champinjoner, tomat & paprika
Fika: 2 kokta ägg
Kvällsmat: Kräftsallad med avocado, fetaost & soltorkadtomat
Kvällsfika:4 Skink, ost & paprika rullar, 1 msk cashewnötter + te


Kommentarer
Postat av: Camilla

Grymt jobbat med löpningen!! =) Blev sugen på ägg när jag såg din meny, det måste jag gå och koka tills imorgon. Kramis

2009-03-30 @ 21:46:22
Postat av: Camilla

Min kommentar verkade inte fastna... Men ville säga Jättebra jobbat med löpningen =) kram

2009-03-30 @ 21:47:50
Postat av: Somris

skrattar Ser att det är fler än jag som har problem med inlägg som blir dubletter efter ett par minuter! =)

Tänkte väl att du hade planerat att kunna ha håret ofönat(oplattat) också, annars blir det ju en väldigt jobbig frisyr för oss krullisar. Det är ju inte jämt man har tid att fixa ordning håret ordentligt, även om man har det som mål. =)



Din lilla skrutta börjar låta preeeecis som Viktor, tror nog snart lugnet där hemma över över! blink, blink Det har kanske med åldern o göra, funderade när jag kom hem från dig sist på hur Viktor var före 1 års ålder och då var ju han också ganska lugn.

KRAMIS

2009-03-31 @ 08:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0