Jobbardag

Sov uselt i natt igen, 2 timmars takgloende till ingen nytta & när väckarklockan ringde 6.45 kände jag mig mer död än levande, men det var bara att gå upp. Mannen fick ligga kvar till 7.30 då Alice tyckte det var morgon, vi försöker sluta med vällingen, men det är svårt att få i lilla damen frukost, så jag vet inte hur man ska göra. Ska se hur de närmsta dagarna artar sig, lite yoghurt brukar hon ju peta i sig men det ersätter ju inte ett helt mål välling. Men 7.30 då var jag redan på jobbet. Fick rapport om vilka som dött de senaste dagarna, låter ju hemskt med det blev hela 2 personer till himlen. När man jobbar med äldre känns döden som en befrielse, så när min kollega kommer och berättar  "Han/hon har dött" utbrister man alltsom oftast i ett "Å vad skönt!". Vi hade en diskussion om döden med en uska på ett möte hon sa så fint tyckte jag. "De dementa har ofta glömt bort hur man gör!" Ja alltså glömt bort hur man dör. Ibland och inte alltför sällan krävs det att en person i deras närhet måste dö först & strax därefter kan de dö, de blir hämtade menade hon. Tyckte det lät fint!

Fredagar är alltid mysigaste dagen att jobba på, alla är på ett glatt humör och det fredagsfikas, goda smörgåsar med trevliga pålägg och en MASSA grönsaker! Mums! & på lunchen ska vi fira en kollega som gått och fyllt 60 år med att gå ut & äta tillsammans. Mina glasögon har kommit så dem tänkte jag hämta efteråt & så tänkte jag passa på att sola 15 minuter innan jag åker till Svärföräldrarna där vi ska spendera natten när vi vaktar Tönthunden. Svärmor & svärfar ska på flådig middag & hotellnatt i Stockholm....

Men först kommer mannen & Alice hit, vi ska till BVC alla tre (ligger i samma byggnad) Alice ska på 1års kontroll och få sina 2 sprutor! Ajajaj! Mamma skickade sms om att hon skulle hälsa på sitt gamla jobb & var så nervös. Då svarade jag att Alice skulle få två sprutor, en i varje ben -det måste väl ändå vara värre än att hälsa på sitt gamla jobb. & då höll hon med =)

Idag på fredagsfikat var det två tjejer som ville ha fler folk till Vårruset i Maj. & vips jag vet inte hur detta gick till även om jag skrev på själv så är jag anmäld & ska springa Vårruset i slutet av Maj. Så nu måste jag snöra på mig springskorna och börja mata asfalt! VILL ju så gärna komma i gång och springa & detta är kanske sporren som behövs?! Jag har nog aldrig orkat springa 5 km i hela mitt liv, men just Vårruset brukar ju vara fullt av promenerande tanter så jag får väl sälla mig till den skaran om orken tryter!! Men självklart ligger målet på att springa 5 km nonstop!

Nä nu blir det back to work innan jag får dra av flera minuter på timrapporten!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Va roligt att du ska springa loppet! Tror du kommer fixa det bra! Kram

2009-03-27 @ 11:01:17
URL: http://baalance.blogspot.com
Postat av: Tess

Heja heja heja! Jag ska också springa vårruset, och gjorde det förra året med (kolla på min blogg, tror det var i juni förra året). Det var helt ok. Trodde aldrig att jag skulle klara att springa så länge men det gick bra.

Kram

2009-03-27 @ 14:16:51
URL: http://kaktuslime.blogg.se/
Postat av: svintoflickan

jag har gått vårruset..gravid o trött...å mkt tanter var de..kändes nästan lite löjligt att gå där i stan...men de är nog roligare om man springer.



är fortfarande sjuk men har så svårt hålla mej från datorn hela dagen.....



kram kram o inte visste jag de får 2 sprutor när de blir 1...borde väl min skrutta me få tid snart då..



kram

2009-03-28 @ 14:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0