MysSöndag

Svintoflickan: Tydligen måste ju majorietetn av Sverige vara nöjda med vinsten, själv kan jag fortfarande inte fatta det. UÄK!!

Tess: Ja va fan Agnes, Måns, Caroline vem som helst men inte operatanten... Är fortfarande besviken!

Mannen kom hem 00.22 i natt så vi låg & pratade lite om Svensexan som innehöll, simhopp, singelinspelning mm. Sen tog hela familjen en välförtjänt sovmorgon till klockan 9. Alice & jag lät mannen ligga kvar en stund medan vi gjorde oss i ordning. Sedan åt vi gemensam frukost & så åkte vi & handlade. Har bestämt oss för att minska matkostnaderna radikalt ett tag, finns massor av pengar att spara där, så det blev Willys, helt ok idag & så kött på City Gross. När jag kom ut från CityGRoss hittade jag mannen & Alice i en sängbutik som hade ett supererbjudande så vi shoppade ny dubbeläsng och fick en Twistpåse på köpet! =) Vi svängde oxå förbi leksaksbutiken, vill ha Miele barnspis till Alice i 1 års present & så fick Alice kika på fiskarna i djuraffären. Alla fiskarna är "Mjuuuu" dvs samma som kossor, hihi. När vi kom hem var Alice trött så hon & mannen tog en lång promenad i solen medan jag lagade lunch & fika.

Syster anlände vid 14 snåret & lagom tills mannen kom hem så vi åt lite lunch & prata innan mamma & pappa kom hit på besök. Alice sov lite mer än 2 timmar. Sen blev det fika & prat. Mamma var flitig med blocket idag med & skratta & log idag med. Roligt!

Alice hon har lekt & lekt idag. Hon är så nöjd när hon kan knalla omkring som om en ny värld öppnat sig för henne. Somris tycker att hon är så lugn i jämförelse med Viktor haha.

Mannen lagade middag & sen blev det badning för Alice & sen har hon lekt med sin gåvagn eller mest balanserat på den, så man stundtals tappar andan, men inge volter än iallafall. Blev lite senare nattning idag för att hon sov sent OCH länge. Mannen nattade så jag & syster kunde titta på tv & prata lite. Somris knallade ganska snart upp för att sova, har väl lite att ta igen *fniss* men nu ska jag sällskapa mannen vid Beck! Antar att morgondagen kommer bli en energikrävande dag...

Dagens meny:
Frukost: Bovetefralla med mjukost & kokt ägg + te
Lunch: Morots & linssoppa med frön, 2 havreknäcke med ost
Fika: Ugnbakad frukt med mascarpone+vaniljsocker + te
Kvällsmat: Minutbiff med mannens svampsås & kokta grönsaker
Kvällsfika: Lite väl många smakbitar ur Twistpåsen, frukt & te
Frukost:

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

å låter som en mysig dag!!

menar du en sån där röd spis eller?

sån har vi i leas pyttepytterum..å de ser så sött ut när hon står där.

å jag vill träffa alice nångång igen.ler.

lea är på allt o överallt..mkt vildare än lillkillen varit allafall.

kul å se att alla är så olika.

kramkram :-)

2009-03-16 @ 00:21:00
URL: http://svintoflickans.blogg.se/
Postat av: callo

åh, orkade du se beck. jag somnade de sista tio minutrarna.. vem var mördaren tillslut? :)

2009-03-16 @ 08:35:31
URL: http://callo84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0