PMS-attack!

Uppdaterad 19.30:

Linda: Tyvärr adda jag dig lite för fort på facebook, har nu plockat bort dig & ber dig göra detsamma med mig. Även om du som läser min blogg känner att du känner mig så läser inte jag din blogg & har inte samma känsla där. Jag vill skilja på Blogg & privatliv. Facebook känns för privat för mig för att börja adda bloggläsare jag aldrig träffat! Hoppas du förstår!

Somris: Tack!

Jag är ingen rolig människa idag. Jag skulle kunna stå och skrika åt mannen i två timmar bara för att det skulle kännas skönt -tur att han jobbar. Jag skulle vilja bädda ne rmig i sängen, dra täcket upp till öronen och hälla i mig en kopp varmchoklad med vispgrädde, men dels har jag en snart 11 månaders bebis i hasorn & så bantar jag... Trots PMS-monstrets attack har jag hållt i min karaktär och ska bannemig rida ut denna månads storm UTAN att gräva ne rmig i chips & choklad och komma ur dvalan lika tjock & missnöjd som de andra månaderna.

Till råga på detta så är Alice på trötthumör, hon har sovit lite mindre hos farmor & natten blev sådär. Vi har ju dragit igång golvvärmen däruppe vilket resulterade i värmeslag. Alice somnade i en bastu men vaknade lite svalare, men hon vakna till redan vid 24 och vid 2 var jag inne med vatten till henen så hon inte skulle torka ut men sen sov hon till 7, fick välling & låg kvar till 8.20 men somna det gick inte sörrni, det pratades och rullades och dunkades däruppe men sova det gjorde hon inte. VIlket meförde att jag tog upp henne mitt i en stor gäsp som fortsatt tills jag inte orkade roa henne med vid 11.45 och travade ut med vagnen.

INte nog med PMS, vi ska till ALSteamet på måndag vilket medöfrt att mamam riktar sina taggar mot hennes Neurolog, skickar mail om att hon inte litar på honom. Mest pga av att han inte ville skriva ut en medicin utan att ha träffat henne, men mamam tolkade det som att han aldrig någonsin skulle skriva ut den till henne. Nog för att hon är sjuk men hon har en förmåga att springa runt på mina nerver och reta gallfeber på mig vissa dagar. Hon bad mig tex följa med till dietisten, jag sa att jag kunde följa med men att det bara skulel funka en av dagarna i veckan för vi hade så himla mycket & jag ska jobba & Alice måste följa med för hon redan har barnvakt 2 dagar osv. Sen fick jag höra i förrgår att hon även bett sin vännina följa med, då blev jag lite sur. Så jag ska fråga mamam om hon verkligen tycker det är nödvändigt att jag släpar runt på Alice den dagen oxå när hon redan har sällskap.... Inte nog med det så fick jag nyss meddelande fårn mama på facebook, lite lustigt skrivet som vanligt men med en avslutning om att hon längtade tills måndag om Alice ksulel med & jag har sagt 10 gånger att Alice ska inte med, dels tycker jag det är onödigt lång bilresa för Alice & sen går det ändå inte släppa henen lös därinne, hon kommer ha dötrist. Så hon får hoppa av hos Farmor istället. Idag kan jag bara inte tänka "Lugn det hör till hennes sjukdom" utan idag blir det mer "Kan du skärpa till dig Kärring någongång"... Trist!

lÄngtar tills mannen kommer hem (om ca 1½ timme) då ska jag ta en promenad och förhoppningsvis sola en stund oxå.

Dagens meny:

Frukost: Mild Lätt Yoghurt med frön & musli +te
Lunch: Morots & Linssoppa, bovetefralla med mjukost, kalkon & paprika
Fika: te & frukt
Kvällsmat: Smör & Citronsstekt Havskatt med kokta grönsaker
Kvällsfika: Popcorn & Mörk choklad +te

Uppdatering:

Efter en promenad by my self & 15 min i solariet känner jag mig lite fräschare. jag mannen & Alice har bakat lite 6 ätit en god middag. Nu ska jag plocka upp nybadad skrutta ur badkaret! Sen Melodifestivalen!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Usch ja vilka dagar man kan ha då allt bara går åt he**ete.....Tur kanske att maken inte är hemma...efter ett par dar kan jag SKRATTA åt hur ARG jag var och hur jag tänkte :) Hoppas det går över.....

Jag såg att du var med på facebook så jag addade dej som vän OM du undrar vem det var som gjorde det :)



Ha en fortsatt trevlig PMS-helg kram

2009-03-07 @ 12:53:34
URL: http://missbiglady.blogg.se/
Postat av: Somris

Här kommer ett gäng styrkekramar från en syster som OCKSÅ har PMS och dessutom blöder igenom allting som jag stoppar upp. suck Jag stod tyvärr inte ut, det blev Burger King och Arraksboll idag...får rycka upp mig nästa vecka igen.

Nu skiter du i mamma, hon bestämmer inte över dig och det är inte ditt ansvar att se till att måndagen blir lockande för henne pga att släpa med dig Alice. Jag hade med mig Viktor i precis den åldern som Alice är nu och du vet ju vilken mardröm det blev. Först rev han hela undersökningsrummet och jag kunde knappt höra vad de pratade om för jag fick bara springa efter Viktor. Och sen gick vi till logopeden där han lyckades skära sig på ett element så illa att blodet rann på fingret och inte ens plåster hjälpte.

Och ingen middagsvila ville han ha heller...

SÅ NEJ, du ska INTE ta med dig Alice för mammas skull. Nu skiter du i henne resten av helgen och så bryr du dig bra om din egen lilla familj (och lite mig blink, blink) så du får en chans att hämta lite krafter tills på måndag istället.

KRAAAAAAAAAAAAM

2009-03-07 @ 13:39:59
Postat av: Linda

Ok...

2009-03-07 @ 20:53:53
Postat av: Linda

Ser inte om min andra kommentar kom med eller inte.....

Det är OK om Du känner som Du gör..... Jag tänkte inte så som Du tänkte när jag addade & ville vara "facebookvän"

2009-03-07 @ 21:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0