Sol, Vår & Halvblind

Alice pep till ett par gånger under natten men somnade om själv förutom vid 6 snåret då hon ville ha välling & sen somnade om till 9 & jag med. Skönt! Idag har hon inte haft någon feber så vi tog en promenad i solen på förmiddagen. helt UNDERBART väder, sol, varmt & doft av vår i luften! Hoppas det håller i sig!

Vi hade besök av elektrikern som grejade på övervåningen, han känns mer eller mindre som en inventarie i vårt hus efter alla besök & Alice tycker att han är en rolig "gubbe" förutom då vi precis kommit in & hon glömt bort att han var där & han kom ner från övervåningen. Då sprang hon till mig & pep  "mamma",haha.

Alice var ingen stor dagsovare idag, 30 min skrapa hon ihop med promenad & lite sömn efteråt innan hon fick en hostattack & vakna & det kom bilar & elektrikern skulle åka & sen somna inte hon om inte. Så vi passade på att baka lite Alice & jag det blev en till sats Jitterbuggar & 2 satser Havreflarn som blev mer lyckade än förra gången då jag antagligen både glömt mjöl och bakpulver & slängde skiten.

Vid 15 hade vi tid hos optikern & jag har nu fått skällning för att jag går runt halvblind, kör bil med gamla glasögon med barn i bilen & mannen blev beordrad att ta semester från bilkörandet tills hans glasögon kommit. Optikern var en rolig prick, trevlig & go trots skällningen =) Så om 2 veckor ungefär så sitter jag nog här med ett par sprillans Dolce Gabbana nr 3!

Idag är Step Upen INSTÄLLD, typiskt när jag planerat matdagen efter det, får dra ner på lite kvällsmat blir grönsaker istället för spagetti & så blir det en till promenad ikväll UTAN barnvagn.

Dagens meny:
Frukost: Mild Lätt Yoghurt med frön & musli +grönt te
Lunch: Morots & Linssoppa med 4 knäckisar med minilätta
Fika:kaksmet
Kvällsmat: Köttfärssås & kokta grönsaker
Kvällsfika: ½ grape & 2 bitar mörk choklad + grönt te

Dagens motion: Promenad med barn vagn 50+25 min, Promenad utan barnvagn 60 min,




Kommentarer
Postat av: mammaveronica

Har precis oxå joinat viktklubben och tycker det är konstigt att en promenad med barnvagn enligt deras mått är mindre värt än en "lätt" promenad utan. Läste någonannanstans nyligen att barnvagnen gjorde att man förbrände 20% mer eller mera beroende på underlag. Här hos oss är det inte "lätt" att ddra barnvagn på tjällossniga grusvägar... Pust... Och jag har redan på tredje dagen trillat dit på 45g riesen-kola...Suck..

2009-03-18 @ 17:57:12
URL: http://mammaveronica.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0