SurgubbsFight!

Alice sov knappt en timme, ett tydligt tecken på att hon inte mår prima. Men då blöjor & tvättlappar & burkmat i princip är slut här hemma så trotsade jag febern & åkte till ICA. Handlade mitt, kom till en öde kassa där det varken var någon före eller efter mig & när jag kom på att jag glömt blöjor så sa kassörskan att det var helt ok att hämta det. När jag kom tillbaka hade det dykt upp en såndär gubbe, en gubbe i 55-60 års åldern, med en kulmage & skägg. Inte fräscht vårdat skägg utan "jag orkar inte raka mig varje dag längre -skägg". Jag stegade fram, la upp mitt blöjpaket & då började det:

-Jaha här håller jag på, fräste sunkgubben & slängde ner mitt blöjpaket från bandet.

Jag plockade upp blöjpaketet igen samtidigt som jag fräste tillbaka
-Jaha det gör jag oxå & pekade ner mot mina varor & mot kassan som visade en obetald summa.

Sur gubben blev lite grå i sitt svettiga fejs (han cyklade till ICA så det var därför, han hade till och med gubbcykelkorgen med IN på ICA)

När jag packade i mina varor i påsen & såg vad han handlat & han kom ner mot mig och sa:

-Jag såg inte... sa surgubben lite lite, bara en gnutta trevligare så var jag så jädra förbannad att jag fräste:
-Nä jag förstår det, äter man bara mjölkchoklad & coca cola skulle vem som helst vara på dåligt humör. & sen tog jag Alice & kundvagnen & mascherade ut därifrån. *NÖJD*

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

skrattar

Åå herregud, du var inte nådig idag inte!!!

Men den gubben lär nog inte bråka mer med småbarns mammor inne på ICA iallafall. =)

2009-03-17 @ 20:05:14
Postat av: svintoflickan

hi,hi kan inte låta bli att skratta..

jag ääääskar cocacola o mjölchoklad:-)



kramis:-)



ps: ja visst är de så..leksaker är inte alltid de roligaste...lea älskar att leka me besticken när man ska plocka ur diskmaskinen..

gäller att jag hinner före o ta bort de vassaste..ler.

kram

2009-03-18 @ 00:30:14
URL: http://svintoflickans.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha...ja där måste gubben blivit paff men han fick säg säkert en tankeställare :)

2009-03-18 @ 08:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0