DagmammeBesök

Idag har Alice & jag hälsat på hos Alice dagmamma. Hon bodde i ett litet radhus med en ganska stor trädgård. Tillsammans med henne bor hennes man & marsvinet Fabian. Fabian är som en hund & går runt fritt i huset till Alice förtjusning. Dagmamman var mellan 50-60 år & hade 2 vuxna barn över 20 år. Hon är trevlig & väldigt duktig med barnen vad jag kunde se. Grupperna är små 4-5 barn per dagmamma & idag när vi hälsade på var det bara en tjej där. De brukar träffa 2 andra dagmammor med barn varje dag. Har en lokal att gå till 1 gång i veckan, gör små utflykter tillsammans & bestämmer träff i olika lekparker varje förmiddag.

Alice fann sig snabbt i både huset, dagmamman, nya lekkamraten & fabian. Vi fick mellis & Alice lekte med den andra flickan. Alice har redan krypit upp i famnen & kramat dagmamman, så det känns bra.

Annars har vi haft städ&handlingsdag Alice & jag, dammsugit & varit på Willys. tittade även förbi JYSK, Leksaskbutiken 6 en tygaffär. Är ute efter gardiner till Alice rum, verkar svårt som vanligt, vill ha gulliga i rosa helst med blommönster. & så vill jag ha dynor till våra utemöbler & en bobbycar åt Alice.

Dagens meny:

Frukost: stekt ägg & bacon
Lunch: ½ grillad kyckling & sallad
Fika: 2 bitar mörk choklad & 1/4 avocado
Kvällsmat: Lax med philadelphia & dill täcke + grönsaker
Kvällsfika: 2 bitar mörk choklad & en handfull nötter (bäst att mjukstarta)

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Vad härligt att det gick så bra hos dagmamman. Alice verkar vara mycket kärvänligare mot vuxna än vad Viktor är, han gillar mer barn än vuxna. ler

Men när han väl knyter han så göra han det rejält, nu är han väldigt "kär" i sina fröknar allihopa.

Tycker det låter som en toppendagmamma! =)

GRATTIS säger jag.

2009-05-11 @ 20:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0