En Torsdag som känns som en Söndag

Är helt dagvill, tror att det är söndag bara för att mannen varit ledig 2 dagar.

Idag vaknade mannen 6 & jag 7 sen vid 8 kom pappa & vi åt frukost & han fick kaffe innan vi gick ut & började rulla gräs. Idag har vi arbetat som maskiner, jag & mannen rullade, pappa bar fram & placerade gräsrullarna med jämna mellanrum & svärfar krattade till marken. & det gav resultat för vid 13 tiden var vi klara & då hade vi hunnit med ett långt 11 kaffe & var redp för lunch. Nice nice!

Så jag han med långlunch, te & nötter i solstolen & en liten stund tidningsläsning innan Alice & hennes farmor kom. Alice första tand, den vänstra framtanden i överkäken har tittat fram under natten, YIPPI, den var efterlängtad, så det var väl antagligen därför snoret runnit som en rännil under nosen på henne. Men hon är glad & äter bra, men bajset ser ut som hej kom & hjälp mig, det är precis överallt!

Jag tog en tur till Willys medan mannen & Alice stannade hemma & tittade på fotboll & så passade jag på att prata lite med ena grannen. Nu har vi ätit middag, jag har inte alls varit GI duktig idag, så jag passar på att äta lite smågodis ikväll till te´t så börjar jag på ny kula imorgon igen!

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Å välkommen till tandbajs världen - det bajset är av en helt annan värld!! =)

Skönt att den tittade ut äntligen, nu ska du se att de andra ploppar ut rätt snabbt skulle jag misstänka.

Inte konstigt hon gnällt mycket på nätterna kanske? Tänderna växer ju mest på natten.

KRAMIS

2009-05-21 @ 20:29:46
Postat av: svintoflickan

här har vår skrutta för ett tag sen fått 2 små nere på en gång..men varit gnällig o bajsig igen..så tänk om hon får sin tredje...hon är senast av grabbarna...

men ingen har varit tidig..å de märks för storkillen som blir 8 har inte ens tappat sin första tand än...

(jag tappade min sista tand när jag gick på högstadiet..de var iiinte kul..skratt)



fint de blir me gräsmatta!!



å du..ibland får man unna sig lite gott..å sen ta nya tag igen.du är jätteduktig o jättefin !!!!!

jag skulle önska att jag kunde unna mej utan att moffa....



kramkram!!!

2009-05-21 @ 23:36:17
Postat av: Tess

Fin bloggdesign! Och superfina bilder på hus&gräs!

Man måste få unna sig lite en del dagar, det är ju inte kört för den sakens skull=)

Kram

2009-05-22 @ 09:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0