Fotografierna klara + En Dag i hemstaden



Tyvärr blev en bild upp & ner men jag kan inte vända den tyvärr så ni får väl stå på huvudet! =)

Imorse fick vi sovmorgon till 7.30, tyvärr har jag ju så svårt att somna om efter mannens klocka så jag låg mest & funderade. hade råkat titta jobbmailen precis innan jag gick & la mig kvällen innan. Där det framkom att jag inte skulle vara kvar på det område jag fått tilldelat i höst utan byta. Dvs inget möte imorgon. Det hela var så luddigt skrivet så jag skickade mail till min chef, som var på kurs i 3 dagar, men jag sökte henne på mobilen på morgonen & hon ringde upp & bekräftade de luddiga mailen. jag ska alltså jobba 50% i höst men inte på Äldreboende utan med handikappomsorg, teama med 2 av de allra roligaste kollegorna. Det kan inte bli bättre! jag är nöjd & har fått PRECIS som jag önskat mig! Men fick omboka svärmor som skulle vara barnvakt till på torsdag istället så jag slipper ha Alice med till Q (även om hon nog sover den tiden) & sen kan fixa lite ärenden på stan istället.

När Alice & jag fixat oss i ordning & under stora protester & en nedkladdad pyjamas senare ätit frukost, så begav vi oss till hemstaden & mamma. Mamma låg i sin elektroniska säng & kollade på tv. Var något om efter tsunamin på "Efter 10" som mamma ville se så det gjorde vi. Fick Alice att säga "Hurra Hurra Hurra" hon är så himla söt när hon gör det. & Mormor skrattade gott!

Sen baxa jag in rullstolen & barn & mamma i bilen & åkte ner på stan. Hämtade fotografierna. Placerade mamma & Alice i rullstolen. Rullade sedan in på Åhléns för att handla mascara & lite till åt både mig & mamma. Alice är nöjd med att sitta i mormors knä sålänge rullstolen rullar, men ska man stanna & titta på något förvandlas hon till en ål & vägrar sitta still. Så vi orkade inte göra fler ärenden eller fönstertitta på stan utan baxa in oss i bilen igen & åkte hem. Där backade jag in bilen på deras uppfart & när jag var klar satt mamma & asgarva i baksätet & skicka fram en lapp där det stod "Jag säger som bilskoleläraren Är du nöjd nu?" Bilen stod nämligen mer diagonalt på uppfarten än rakt.... Haha

Alice fick lunch, mamma letade upp en lämplig växt till min slänt gick ut & rev upp en liten planta & skickade med mig hem. Alice spelade lite piano & sen var hon trött så då packade vi ihop & åkte.

Hem till min vän L & hennes A. Alice somnade på stört i bilen, jag hämtade upp lunchmaten & sen hade L & jag en timme att prata skit & äta lunch på innan lilltrollet vaknade. Inte det skönaste att sova i bilstol kan jag tänka. Lilla A vaknade en halvtimme senare & så blev det röj. barnen kompade bra idag, så vi fick ro till att prata om allt vi behövde & ville prata om. Vi stannade till 16.30.

När vi kom hem han jag knappt baxa in mig, Alice väskor & vagn i entrén innan det stannar en lastbil med jord utanför dörren. ringer mannen som var hemma inom 2 minuter som tur var så jag stack bara ut näsan & sa att hon skulle få hjälp snart (ja det var en kvinnlig chaufför). Sen stod Alice i kökfönstret & tittade spänt på inbackningen på uppfarten & tippandet av jorden & så kom ju pappa mitt i alltihopa & Alice utbrast "Mamma" superglatt för hon har tappat bort ordet pappa & kallar alla för mamma. det är ju så mkt enklare så =)

dagens meny:

Frukost: 2 stekta ägg & 1 korv med 95% kötthalt
Lunch: kebabsallad
Fika: GI-chokladkaka
Kvällsmat: GI-moussaka
Kvällsfika: salami & ost

Kommentarer
Postat av: Somris

åååå så fina bilder!!! Charmtrollet. =)

Härlig fotograf verkligen, borde gått dit även med Viktor!

Låter som ni haft en jättemysig dag ihop med mamma och väninna. Bra gjort av dig att baxa in rullstol i bilen och ta med barn o mamma på stan! Tur Alice är ganska lugn i rullstolen iallafall, Viktor satt inte still en sekund i mormors knä så det gav jag upp direkt. =)



Ungefär vid samma ålder så slutade Viktor också säga pappa, sen tog det nån månad innan det kom tillbaka igen och då blev det BAPPA. =)

kramis

2009-05-05 @ 19:53:40
Postat av: Camilla

Vilka fina bilder! Kram

2009-05-05 @ 21:56:53
Postat av: Sommartjejen

Konstigt...lämnade ett långt svar här för en timme sen men kan inte se det nu!

2009-05-05 @ 22:04:53
Postat av: svintoflickan

men oj oj vilka otroligt fina bilder!!!

hade ni ombytte med er.

jättefint i båda..

men den där orangeblommiga klänningen var verkligen något utöver de vanliga tyckte jag..underbar..

å passade alice vackra hår o färger.

så häftigt också me lite blandning av svartvitt o färg osv.

kanon bra bilder.

du måste va jättenöjd.



nu ska jag sova.



kramiskramis..

2009-05-06 @ 00:32:51
Postat av: Kråkmamman

Vilka underbara bilder! Hon är ju bara sååå SÖT din lilla skrutt.

Kråkmamman

2009-05-06 @ 12:16:57
URL: http://alvajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0