Gräs-Rullar-Dag

Ja det är ju gräset som rullats ut & inte vi som rullat oss i gräset *fniss*.

Morgonen började klockan 7 då lilla fröken behagade vakna. Vid 8.30 anlände lastbilen med gräs som lastades av, 10 pallar gräs a´40kvm på varje. & vid 9.30 kom Alice farmor & Alice vinkade glatt med en smörgås i handen när hon åkte hemifrån.

Sedan dess har vi legat på knä ute i jorden. Först var det stekande hett så jag klädde av mig till linne, sen blev det plötsligt isande kallt så en massa kläder åkte på & slutligen så började det regna. men vi hade hunnit nästan hela framsidan & en bra bit på långsidan så vi tog lunch & under tiden slutade det regna 6 sen sprack det såsmåningom upp igen. Vi har rullat lite mer än hälften av allt gräs, men lite finns det kvar till förstärkningen som komme rimorgon via pappa & svärfar.

Bilder på resultatet finns längre ned i bloggen!

Vid 17 snåret gav jag upp, öm i rygg & knän. Så jag duschade & gjorde mig iordning & åkte & handlade lite middagsmat. Hade tänkt byta gasoltuben oxå men de var slut, kansk ekomme rnya imorgon... Typiskt!! Så det blev fisk i folie i ugn istället för fisk på grillen.

Mannen ligger nu i badet, själv tittar jag på lite tv, läser en tidning & fixar kvällsfikat!

Dagens meny:

Frukost: Smoothie + 1 ägg
Lunch: Köttfärslimpa med harricoverst
Fika: Grapfefrukt, nötter & lite russin
Kvällsmat: Havskatt, lätt-stekta grönsaker & holladaisås
Kvällsfika: Hemmagjorde GI-glass & te

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0