Här håller vi på att blåsa bort...

Solen skiner, himlen är blå, men det BLÅSER, jättemycket. Håret står på ända, vagnen fladdrar & det går knappt vara ute. Både bra & dåligt att bo vid havet =)

Svintoflickan: Tack för dina ord. Det värmer ända ner i magen & får mig att le & känna hopp. Jag mår bättre idag, det vände nog redan igår & jag hoppas det fortsätter bli bättre. Låter som ni haft det mysigt i London. Det är en STOR stad, med mycket stress, men jag älskar den, blir lugn av dess stress, av allt folk konstigt nog, tycker den har ett kaos men ett fungerande kaos (men har aldrig varit där med småbarn & barnvagn), den känslan infinner sig aldrig i Stockholm =)
& hur man ser att någon har hemoröjder? Det hängde ut om man säger så ur U know what... Har ju jobbat i hemtjänsten dvs sett det förut =/

Anki: Precis den färgen som du beskriver *asgarv* precis så! Tack för liknelsen den är ju alldeles underbar! & lockigt är det oxå, ska fota henne när hon badat en dag, små korkskruvar bak i nacken & lockigt över hela huvudet, så söt!
Igår pratade jag med mannen om hur jag mår. Jag tror han förstår, jag tror han har märkt. Han är lugnare & ger mig mer egentid, han är mer omtänksam även om han gör sina klavertramp då & då, men jag begär inte att någon ska vara perfekt. Jag är ju långt ifrån perfekt, mer ragata & bitch =) Jag mår även lite bättre, känns som jag tagit mig ur den värsta svackan & hoppas på mer uppgång. Men det är jobbigt att gå runt och bara vara "jaha" åt allting, inga asgarv eller krokodiltårar bara ren likgiltighet, det är inte det jag vill ha ut av livet! Tack för ditt stöd! Kram



Idag har Alice ägnat halva förmiddagen åt att föröska lås aupp skrivbordslådan på dtabordet. Tungan sticker ut i koncentration, hon vänder & vrider på nyckeln, tjuter till av ilska när det inte går, trillar baklänges när nyckeln fastnat & hon tar i av kung & fosterland för att få ut den igen, men hon är envis, väldigt envis. Lovar att hon kommer få upp den där lådan en dag, med eller utan rätt nyckel =)

Alice osv till 7.30 imorse, själv vaknade jag 6 av att mannen tappade matlådan i hallen. Låg & läste en stund, gick upp & satte i linserna. det går bättre & bättre för varje dag även om ena ögat strular som tusan, men när man inte har en lilltjej hängandes i kjolen så brukar det gå bättre.

Alice har börjat vägra frukost. ingen gröt, ingen yoghurt, ingen smörgås. idag åt hon 3 hallon. Itsället blir hon tokgnällig vid 10 snåret. men jag chansade idag & åkte & handlade & kom hem precis 10, då fick hon en smörgås som hon glatt mumsade i sig. Vid 11 snåret började hon peka & klättra på barnstolen, det brukar betyda "JAG ÄR HUNGRIG", men idag passade inte maten. Hon har mumsat denna sort en gång förut med stor aptit, gången efter totalvägrade hon. Så även idag. Jag provade att vänta en stund, tänkte att hon kanske inte var hungrig trots allt men icke. Tillslut gav jag med mig & hon fick en annan sort, då åt hon upp hela burken utan protest.

Idag ska vi ner på stan med min syster & hennes 2 Hulliganer. E vill gå på "Glasfiket", ett fik ett uterum som hon älskar. F vill ner till hamnen, får se hur vi löser det hela så alla blir nöjda.

Dagens meny:

Frukost: Smoothie + 1 kokt ägg
Lunch: 1 stekt ägg, 1 stekt Bratwurts med hög kötthalt + 1 tomat
Fika: te & förhoppningsvis något GI vänligt
Kvällsmat: Grillade oxbiffar & grönsaker med vitlökssmör
Kvällsfika: Hallon&Chokladmousse a´la GI + te



Kommentarer
Postat av: Anki

Jag tror mannen kommer att få sitta med hagelbössa när friarna börjar närma sig, hon kommer banne mig ha ett helt hov av friare runt sig. :)

Bra att du känner att det börjar vända, i bland räcker det att ventilera på bloggen. Ha en trevlig helg.

2009-05-15 @ 17:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0