Ja jag är less

Somris: Tack för kramen! Du har rätt!

Kråkmamman: Ja du har oxå rätt! Konstigt nog så sov jag som en prinsessa!

Jag är less. Less på livet tror jag. Hittar inte den riktiga gnistan. Alldeles för få stunder av lycka. Konstigt nog så flyter allt det praktiska på. Det har löst sig med jobb, dagmamma, hus & hem osv. Men ändå så känner jag mig bara låg. Jag skulle vilja bli uppriktigt GLAD, skratta så jag får ont i magen, med det vill sig inte. Kanske har det senaste året kommit ifatt mig. Att mammas sjukdom sjunkit in, att jag får små glimtar av tid att hinna tänka & känna efter. Att jag blivit mamma, tt livet förändrats. I don´t know.

Idag har Alice & jag varit på sista Babysimmet, man kan gå en till fortsättningskurs i grannstaden, men vi skippar den. Vi satsar på att bada i pool & havet i sommar istället. Har ändå tyckt att de senaste gångerna varit lite tråkiga, att de inte direkt får göra något "nytt". Men idag fick Alice åka rutchkana. Hon fick sitta med armpuffar på & glida ner i & under vattnet, så himla söt. & hon tyckte det var roligt, men inte lika roligt som lilla Saga som själv simmade (med puffarna) till kanten för att bli upplyft & åka mer, som puttade sig framåt i kanan innan de hade hällt vatten i den. Såg för härligt ut!

Idag har jag börjat städa på morgonen, har fått städmani, vet inte om det är pga rastlöshet eller att jag fått nog av att det ser ut som ett bombnedslag här hemma & har gjort i 1½ år typ. Jag städade så vi fick skynda oss till simningen, fick städflow, inte varje dag vill jag lova. Jag plockar mest, sorterar, gör plats, packar undan, får nya rena ytor & mer luft. Jag är trött på att allt ska stå framme för enkelhetens skull. In i skåp & lådor med er, skapa en egen plats. Alice hjälper till, idag släpade hon fram en gammal gammal svabbkvast som är svärmors gamla som vi hade när vi grovstädade ur huset efter allt byggdamm. Full av damm var den men fram skulle den, hon släpade, stånkade & drog & lyckades få fram den & "städa" lite med den gjorde hon med. Fortsätter städandet när hon vaknat. Nu tänkte jag unna mig en bit choklad 70% & en stund med min bok.

Dagens meny:

Frukost: 2 stekta ägg & 3 skivor bacon
Lunch: ½ grilla dkyckling med sallad & ½ tomat
Fika: 1 grapefrukt & te
Kvällsmat: Kycklingwook (marinerad i hackad chili, riven ingefära & 6 klyftor vitlök + olivolja)
Kvällsfika: lite nötter

& i kväll masar jag mig till Step-Upen som jag gjorde förra veckan & körde järnet även fast jag inte hade en gnutta lust innan jag kom dit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0