Jämmer & Elände men humöret ändå på rätt sida strecket!

Somris: Ja det är nog därför hon gnällt & gnäller lite fortfarande på nätterna. Ser ut som framtand nr 2 är på G den med så det blir nog mer gnällnätter & mer tandbajs =)

Svintoflickan: Om man tror på det folk säger så är det "bättre att tänderna kommer sent" men sen beror det väl alldeles på hur man sköter dem sne kan jag tänka. jag var oxå en sån som fick tänder sent & därmed satt ända in på högstadiet och vickade på tänderna & tandläkarna utbrast alltid sin förvåning då de kund eräkna fler än en mjölktand kvar i munnen...

Tess: Tack, tack & jag man måste få unna sig!

Har sovit dåligt i natt. Har både vaknat av mig själv, Alice OCH mannen, så jag känd emig lagom utsövd 6.45 då Alice tyckte det var morgon. Sen stressade vi upp för att vi skulle hoinna med allt vi planerat idag. ville hinna åka & handla innan playdäjten vi hade i lekparken klockan 9. Så iväg till City Gross strax efter 8 snåret, hittade en present till 1 åringen vi skulle däjta, det stod 79:- på skylten men när vi kom till kassan gick den in för 179:- & de ringde runt & tjafsa om den där, tydligen var skylten vikt & priset visades fel så jag fick den inte för 79:- men nu i efterhand kan jag bli sur för att jag inte stod på mig, skylten var upptejpad fel, inte måste man väl ta loss kyltarna, veckla ut för att få se rätta priset & man har väl rätt till att få betala det som står på skylten???!!!

När vi sedan stressat hem igen, för vi blev lite senare än beräknat i och med detta strul så hade jag fått sms om att lilla N som vi skulel träffa var tvungen att sova & han var tvungen att sova i sin egen säng. Detta kan jag visst förstå, men det är tyvärr ALLTID såhär när vi ska träffas.

Så Alice & jga bakade Majsbröd a la GI istället. Dammsög huset & sannerade från jord & gegga märken på dörren osv efter gräsrullningen. & sen fixade jag i ordning en bok till Alice med luckor i som man kans ätta in bilder på henne i, ni kan tänka er att hon blev glad när den var klar!!!

Idag åt Alice nästan en hel burk mat med sked alldeles själv, så duktig så, & man får mata i det sista när hon tröttnat & så vill hon gärna ha lite frukt oxå efteråt men då är hon nöjd med sin bedrift & lutar sig snällt bakom & gapar hihi.

Ända sedan Alic ekom hem från farmor igår har hon stått & hytt med sitt lila pekfinger & ryat på både dockor & leksaks hundar om d einte gör som de ska. Ser så rolig ut, långa haranger hasplar hon ur sig där hon står 6 ser sträng ut. Måste vara något Farmor gör åt tönthunden som hon tagit efter. varken mannen eller jag kunde hålla oss för skratt längre stunder igår.

När Alice vaknat väntar vi besök av mamma & pappa. Mamma vill se gräsmattan. Hon valde att stanna hemma igår. Det hade ALDRIG hänt innan hon började med sina tabletter, så jag blev bara glad att hon själv valde en hemmadag istället för att ha tråkigt här hemma & ge mig dåligt samvete för att jag VILL rulla gräs jag oxå.

Dagens meny:
Frukost: Smmothi, 1 ägg
Lunch: mozarellasallad
Fika: ???
Kvällsmat: Grillad vitlöksbiff med grönsaker
Kvällsfika: Choklad mousse a la GI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0