Lördagkvällen & Söndagen

Svintoflickan: jag tror det är många många fler därute som oxå bråkar men som inte vågar erkänna det i denna värld som ska vara så perfekt! Hoppas London blir vad du förväntar dig!

Lördagkvällen blev mysig som jag anade men inte riktigt orkade bry mig om. Vi fick god Italiensk mat 4 rätters & barnen lekte jättebra. De har 2 hulliganer av modell pojkar de bär runt henne, ryter som lejon & skriker & lever runt. Men Alice fann sig snabbt i det, tittade lite konstigt på den minsta när han försökte skrämmas & lät sig gullas & bli pussad & buren. & åt som en häst gjorde hon oxå av bruchetta & pasta med pesto & parmesan & så blev dte glass till efterrätt, det var första gången jag sett Alice fullkomligen trycka in något i sin lilla mun. Eftersom ljudnivån var skyhög & tempot på max så fick Alice vara vaken en stund längre än hon brukar, men vid 20.30 var hon så trött att hon gnuggade sina små ögon & lyckades springa in i en byrå samtidigt så då la vi de 2 minsta barnen. Alice somnade sött utan protester. Superskönt!

Vi andra satt & pratade & diskuterade en massa. & grabbsen kan ju som vanligt inte dricka lite med måtta så vid 23 snåret såg jag att mannen började bli lite väl slirig för att kunna vara på max idag med. Så jag föröskte runda av men det gick inte förrän 00.30. Alice vaknade vid överflyttningen, men somnade snällt i bilen igen. vaknade när vi kom hem, men lät sig bäddas ner i sin säng utan ett pip & sov till 8.00 *superskönt* Så det gick mer än smidigt känns det som!

Idag var mannen smula seg att sparka igång men 10.00 var Alice & jag påväg ut, vi åkte & handlade lite lunch & rosor till min rabatt (röda) & mannen masade sig ut med stöd av krattan & har faktiskt krattat ut all matjorden på baksidan, får s enu vad som händer med det om det små regnar & har var det behöver fyllas osv. han träffade på en stubbe på ett ovälkommet ställe så nu kommer altanen bli i två nivårer & en smula störra än vi tänkt. Jag har planterat rosor, pratat en massa med grannarna som jobbat på slänten som är emot vår tomt men ägs av dom & nu är den nyplanterad & rensad! *SKÖNT* Deras dotter hade gått hos Alice dagmamma & hade bara positivt att säga förutom att hon tyckte det var jobbigt att hämta & lämna, när man vet att det finns ett dagis på samma gata.

Helgen har varit en riktigt kolhydratshelg, allt från hemmagjord pizza till pasta, godis & läsk. OCH jag känner en enorm skillnad, dels är magen svullen som en ballong men humöret har åkt upp & ner likt en bergådalbana i takt med blodsockret & jag som inte blivit blodsockersvag en enda gång på 3 veckor fick slänga mig in i skafferiet för att snabba uppåt blodkurvan. Totalfel I know & imorgon är det back to GI igen & 3 rivstqrtsveckor till för mig men vanlig GI för mannen som påstår att han inte orkar jobba annars...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0