Mer tårar...

TACK FÖR ALLT STÖD NI ÄR GULD VÄRDA!!!! MÅNGA LÅNGA TACKSAMMA KRAMAR FÖR ERA PEPPANDE ORD!!!

Jag gick och la mig i gästsängen på övervåningen då mannen koppat bort allting & somnat i soffan -hur kan män göra så?

Eftersom han inte kan prata tydligen så valde jag att skicka ett skitlång sms där jag beskrev mina känslor & tankar. Fick svar efter någon timme då han kvicknat till därnere och insett att han var ensam i dubbelsängen. Han bad om ursäkt för att han har så svårt att visa hur mycket han tycker om och uppskattar mig. Han tyckte att vi hamnat i en negativ spiral som vi måste bryta oss ur. Han ville inte att vi kulle bo isär ett par dagar eller separera. jag tog även upp hur svärmor behandlar mig med snipighet, pikar osv och att jag så länge valt att svälja & gå vidare för Alice skull men att det gör så fruktansvärt ont & att jag inte kan ta mer. Att jag tyckte att han idiot förklarar mig inför vänner och ALDRIG kan STÅ för sin kärlek till mig inför sin famij eller sina vänner. Vid 3 snåret bad han mig komma ner, men han vägrade prata, tog bara min hand och vände sig sedan om och somnade.

Imorse stack jag ut & sprang på morgonen, när jag kom hem hade han lagat frukost & vi kommunicerade endast gällande Alice. Jag tog Alice med till ICA & blomsterbutiken. När jag kom hem frågade han vilka jag köpt blommor til. Jo mamam & min syster. Då sa han: Kunde du inte ha köpt åt mig oxå? Och menade till sin mamma. Då började jag gråta & frågade om han VERKLIGEN tyckte att det var MIN uppgift att handla blommor åt HANS mamma, att han kanske hade FLER att uppvakta och köpa blommor till (syftade på mig). Då bad han om ursäkt & vägrade släppa mig där jags tod och grät.

Sen frågade jag honom om han VERKLIGEN tyckte att JAG var så hemsk som inte lät Alice åka till Djurparken på min mammas sista Mors Dag & även på MIN Dag. Även om de aldrig firat sådant så vill JAG göra det, vill inte han fira mig så får jag väl fira mig själv sa jag. Jag sa även att när vi bokade barnvakt denna helg & de pratade om Djurpark så hade jag inte en TANKE på att det var Mors dag denna helgen. Jag sa även att det inte är lätt för mig att hinna sortera mina känslor, hålla reda på alla dagar, vad som händer då eller då & att DE OXÅ kunde ha frågat om det PASSADE OSS innan de bestämt att just DEN dagen som faktiskt var Mors Dag SKA vi åka. Att det faktiskt är VÅRAT Barn. & då höll han med mig att det var även DERAS ansvar oxå.
 
Alice har nu blivit hämtad. De skulle komma så Alice skulle hinna hem till dem och äta lunch där, men av någon anledning kom de inte förrän 11.50. Jag fick ge Alice mat då de aldrig kom & hon kommer antagligen somna i bilen eller alldeles för sent på eftermiddagen. Om de tror att de straffar MIG så är de helt fel ute. Det kommer bara straffa Alice som får vika undan för sina rutiner & inte får tillräckligt med sömn. Lilla tjejen som ändå alltid är supertrött efter att ha varit hos dom & som åt som en häst både igår och idag. Har hon inte fått någon mat? Jo men inte tillräckligt med lugn och ro för att hinna äta sig riktigt mätt... Igår hos syster smällde hon i sig 3 hemmagjorda köttbullar och 3 omgångar makaroner, hon åt även mellis med god aptit & idag smällde hon i sig all morgongröt och ville ha MER så jag gjorde en halv portion till och då åt hon nästan slut på den med... OCH NEJ INGEN Ursäkt, inte ett ord från svärmor om morgondagen eller gårdagens samtal. Den ursäkten eller förståelsen kommer jag ALDRIG att få. Jag fattar inte, DE kommer kunna åka med Alice till Djurpaken varje jävla år om de vill, men jag har bara EN Mors dag kvar att fira där JAG har en mamma att fira...

Mitt i alla tårar fick jag iallafall nÅGOT att glädjas över i morse och det var siffran på vågen. jag har gått ner 1 kg sen jag skärpte till mig, alltså funkar även GI på mig OM man gör det på rätt sätt =). Har lite ångest över att jag ska på fest ikväll, men jag ska välja bort kolhydraterna så långt det går i maten och hoppas innerligt att de INTE serverar paj eller pastasallad eller dyl. & jag kommer även spara kolhydrater så jag har "råd" med ett par glas rödvin ikväll. jag VILL gå på festen, har ett fram emot den & jag vill ha roligt ikväll. jag behöver träff lite folk & få skratta lite.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Gå på festen och ha riktigt riktigt roligt. Det önskar jag dig! Hoppas att du får en toppenkväll! Många kramar Å

2009-05-30 @ 15:28:56
URL: http://asasvarld.blogg.se/
Postat av: Kråkmamman

Åh, du... Jag hoppas verkligen du får roligt i kväll och kan slappna av och njuta.

Grattis till -1kg. Du är verkligen super duktig!

Tänk att det ska vara så svårt för vissa att bara stanna upp, tänka sig för och säga -Förlåt...

Kram!

Kråkmamman

2009-05-30 @ 18:32:12
URL: http://alvajohanna.blogg.sea
Postat av: Camilla

Jag tycker det är självklart att man kan förstå att du vill fira Mors Dag med din mamma. Hoppas att du får en bra dag imorgon och att du får en toppenkväll ikväll med god mat, vin & massa skratt. Och Grattis till minuset på vågen, tycker du är jätteduktig! Kramis

2009-05-30 @ 20:07:23
URL: http://baalance.blogspot.com
Postat av: svintoflickan

jag blir alldelles tårögd när jag läser om de du går igenom nu...

å jag tycker du är så duktig som inte stänger inne utan säger vad du känner !!

å de är så många gånger jag kännt att -nej nu struntar jag i de här..han kommer aldrig ändra sig..å detta tjafs..

å sen vänder de igen..o man känner kärlek igen..å så håller de på sådär..ler..

så ge inte upp min vän...de tar verkligen tid att lära känna varandra..o när man som i allafall i vårt fall är från väldigt olika familjer o har väldigt olika saker me sig i bagaget så blir de lite kulturkrockar...

men stå på dej vännen..

å jag tycker faktiskt du kan säga till svärmor hur du kände detta me djurparken...hon borde verkligen förstå...

åå du är verkligen värd att bli firad...

min man är me så dålig på sånt o de är synn för mina stora killar älskar att ge..

så jag får verklgien säga till..att nu köper du ngt till mej om inte annat för killarnas skull..om de så bara är en tidning!!



men tänker på dej och stoooora kramar!!!

2009-05-30 @ 23:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0