Min Trädgård!


Har tänkt göra en plantering runt stenen, vill ha ett magnoliaträd bredvid & sen låga blomplantor, gärna vårblommor.



Min blivande rosen rabatt är ni intäckt i markduk, väntar på att få en mur framför sig så jag kan fylla & plantera.


Slänten mot grannarna, egentligen deras mark, mn vi som "lider" utav den. Om någon har tips på marktäckare som som tar död på ogräs, lättskött som fasen vill jag ha -give me give tips!



Till höger där lillodlaren står är den blivande drivbänken, nu iplastad sedan uppbyggd med en träram & glasfönster. Till väntser är bärrabatten, med hallon , smultron, kommer bli björnbär mm oxå när mannen spikat för nedersta altanbiten.


Alice ville så gärna ha tomatplantan i ena hörnet!

Kommentarer
Postat av: emmasusanna

nej det var nog inte jag som ville ha lösen. jag har det redan om du inte bytt. Jag kommer in iaf :)



Kram

Emma

2009-05-04 @ 22:51:10
URL: http://emmasusanna.blogg.se/
Postat av: Somris

Jösses vad ni har slitit sen jag var hos er sist!!

Vad fint det kommer bli och den där stenen tycker jag är toppen över i för att det ska bli en mysig trädgård. Låter härligt med magnolia träd och vårblommor! Lupiner har jag runt mitt träd (en asp) och det är jättefint så här års (dock inte låga).

När tänker ni så gräset? Eller blev det rullgräs?

kramis

2009-05-05 @ 07:47:33
Postat av: Maria

Vad fint det kommer bli. Mysigt med den där stenen, bästa klätterstenen för dottern kanske :-)



En marktäckar som jag gillare är murreva eller heter den kanske murgröna?

2009-05-05 @ 08:51:57
Postat av: svintoflickan

åå ni har så otroligt fint hus o tomt.

vad underbart att bo så.



nu ska jag vila vidare...lite segis idag.



kramkram o jag ska hälsa syster:-)

2009-05-05 @ 11:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0