TungTvätt



När mamma tömt tvättpåsen på ren tvätt kryper lilltrollet ner i den istället! *sötnos*

Det blev en fortsatt lugn eftermiddag. Alice sov 2½ välbehövliga timmar med 2 vagngung pga hostan. Hon har gäspat hela dagen & gick själv till bänken för att få oss att göra hennes nattvälling. Hon är trött lillpluttan. Alice åt hallon & oststavar till mellis, hon älskar ost, men bara om hon får stavar, skivor duger inte. Är väl svårare för en tandlös mun kan jag tänka. Sen plockade hon fram sin lilla mopp så då var det bara att hämta min mopp & hink & sätta igång.

Mannen jobbade över idag igen & när han väl kom hem så var han tvungen att bege sig ut i regnet & gödsla jorden inför gräsrullningen, men han var lagom klar till kvällsbad & nattning som låg på hans lott idag. Alice fick makaroner med ostsås & kassler idag, hon mumsade i sig en stor portion ätandes med sked alldeles själv. Visst kommer det lite makaroner i knät & på golvet men det mesta kommer i munnen faktiskt! Mammas duktiga tjej! & då gick det minsann bra med både 2 & 3 makaroner på varje sked, när jag matar får hon kväjningar om man har mer än en på skeden... Så nu blir det att mer & mer gå över till att äta själv med sked. Finns det en sked använder hon den även om det är sår mat att äta med sked, fingrarna plockar hon bara med om jag inte lägger fram sked *envis som synden*

Nu ska jag krypa ne rmed Nya Amelia medan mannen tittar på fotboll...

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

ler

Det är likadant med Viktor han ska ha sked eller gaffel, han vägrar äta med fingrarna. Väldigt sällan som något åker in i munnen med hjälpa av dem - vid matbordet vill säga. Annars går det hur bra som helst!! =)

Söt hon är i tvättpåsen gumman, men hon ser lite förkyld ut pluttan.

kram

2009-05-19 @ 08:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0