Viktstatus & snoriga näsa

Svintoflickan: Tack för din ord, de värmer & ger styrka! Jadu jag vet väl inte riktigt själv om jag tycker den nya kontakten är bra eller dålig. Det är bra att mamma öppnar upp sig, men för just henne(släktingen) känns en smula snopet. Det är bra om mamam mår bra av henne, men som sagt hon har betett sig illa förut, har hon verkligen ändrat sig så radikalt... Ja du förstår, dubbla känslor...
Konstigt att din skiva inte kommit än. Den har gjort mig både ledsen & glad & tacksam för att det finns fler känslor som är likadana därute...  Hoppas den dyker upp snart, är så nyfiken om hur du ska tycka. Kankse får betala den åt dig om du tycker den är urkass =)

Får se om jag får äran att skriva klart mitt inlägg. Alice har vaknat av sin hosta mitt i middagsluren, men hon somnade om som tur var, 45min är liiite lite & hon var såååå trött så jag la henne lite tidigare än vanligt med tanken att hon skulle få sova lite längre...

Natten har varit lite hostig & pipig, men bättre än natten innan. Behöve rju inte gå in till henne, men man vaknar ju till ändå. Hon har ingen feber men är lite pluttig & trött. Vi började dagen med en morgonpromenad på 45 min fick det bli idag. Alice åt sin frukost smörgås i vagnen & tog några små klunkar välling & jag svettades under en regntung molning himmel, men vi klarade oss torra hem. Därhemma väntade en god frukost som jag förberett innan & en varm & härlig dusch!

Förmiddagen har vi spenderat hemma, det är inte mycket som är roligt längre stunder idag för lilla damen, men vi har dammsugit & det är ju kul & ska moppa på eftermiddagen vilket är ännu roligare ;-). & sen har vi läst en massa böcker & lagat lite mat. Eftermiddagen kommer väl gå i ungefär samma tema. Man måste ju hålla sig på en snytvänlig armlängdsavstånd då hon nyser i parti & minut, snoret hänger ner till hakan & det bildas bubblor vid näsborrarna om man inte hinner dit i tid. Det blir husomhelst ingen förmiddag hos mamma/mormor imorgon pga snoret. Men vi satsar på en eftermiddag hos min vän & bonusdotter iallafall.

Dagar som idag när det regnar känns så snopna, det har varit fint väder så länge att man lixom förväntar sig en blå himmel & sol när man kliver upp, men jag säger som mamma, det är bra med regn för oss allergiker så allt pollen får regna bort tack! Mina Clarityntabletter är slut, måste hämta ut nya, får s eom vi orkar det idag på em eller om vi sparar det tills imorgon, idag känns det helt ok utan dem.


Viktstatus:
Idag vägde jag in mig på -2,5kg, dvs 4,5 kg kvar att få bort. Så länge jag håller mig till min diet så känns det bra, men efter gårdagens mjukglass kom sockersuget & om inte viljan varit så stor som den är just nu hade jag lugnt kunnat trycka en godispåse oxå. jag för mat, vikt & motiondagbok i en liten röd bok som jg köpte förra veckan, känns bra & lite roligt!

Dagens motion: 45 + 20 min promenad, funderar på en springtur när mannen kommit hem, är ju inte långt kvar till Vårruset & bäst att passa på när lusten finns där...

Dagens meny:

Frukost: Hallon/Blåbär Smoothie, 1 kokt ägg, lite ost & te
Lunch: 1 bratwurst & Coleslaw
Fika: 1 grapefrukt & te
Kvällsmat: Kasler & Blomkålsgratäng
Kvällsfika: borde bli något proteinigt, men kommer nog sluta med 2 bitar mörk choklad & 30 g nötter + te



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0