Vilken Sommardag

Somris: Tre veckors lån var det här. mne jag har snart läst ut den. Lättläst & bra skriven...

Zeb: Tack för infon, skönt att höra att det är ofarligt & inte gör ont! Hon är dock bra söt med sina nya "fräknar" ser ut lite som pippi, mer full i fan ;-)

Kråkmamman: Vilken lycka för Molle! Haha hon kommer snart bli kallad lappmannen...

Svintoflickan: har skrivit lite inne hos dig! Kram Kram

Det märks att Alice är sitt vanliga jag igen. Det vände igår med bananen kan man säga haha. På kvällen var det liv & rörelse, hon har fått för sig att skrika jättehögt som ett illtjut, bara av glädje men det verkligen skär i öronen. & så får man passa sig för vad man säger. jag kittlade mannen & sa "KIllikill" tror ni inte hon härmar "Killikill" sa hon & föröskte kittla hon med. & så har vi börjat med att HOn får trycka igånr tvättmaskin, diskmaskin & micron, vilket lugnat ner hennes intresse för knappa väsentligt. Men när hon ska trycka så brukar jag säga "Tryck då" så nu tror hon att det heter så. Hon kan stå vid diskmaskinen & säga "Tyckdå Tyckdå tyckdå" & peka på knappen... Haha så söt!

Efter gårdagens middag bad jag mannen sortera sina strumpor som det finsn en miljard av i tvätthögen. Det första han gör är att ta upp ett par av mina & säga "De här är inte mina" & jag blev så jäklarns förbannad. Så jag skällde ut honom efter noter. & det var så skönt att få skälla istället för att svälja & försöka trycka undan & sedan gå småsur. Så nu är det mitt nya motto, ta tag i saken direkt & inte lägga på hög så får vi s eom det fungerar bättre. Båda blev iallafall gladare & trevligare efteråt...

Alice tyckte inte det var natt vid 20 igår, hon åt sin välling, flinade åt mig när jag la ner henne i sängen & där låg hon sen & pratade med sin gosekanin & sparkade i spjälorna. lagom rogivande att titta på tv, prata i telefon, ta emot dörrknackare & dricka te till det ljudet. Vid 21 började hon skrika, då gick jag bara upp & stoppade om henne & gick ut igen. Då kom hon till ro & somnade.

Idag var vi båda pigga nog för en Morgonpromenad. 50 min blev det idag & det var så mkt att titta på så lillskruttan satt nöjd hela vägen & vi åt gemensam frukost när vi kom hem. Sen har vi dammsugit, det var inte riktigt läge för det igår när hon var smågnällig & knäig. Men idag gick det fint. Sen åkte vi till Blomsterlandet & shoppade sättpotatis & jordgubbsplantor som vi ska sätta i det som ska bli en rabatt på baksidan så småningom, hoppas nu på en varm höst, men syftet är mest att få bort ogräs & få bättre jordkvalité än att få en himla massa potatis =).

Eftermiddagen kommer vi nog spendera på altanen/baksidan som vi gjorde igår, det är så varmt & skönt ute & vi brukar äta mellis båda sittandes i solsängen.

Viktstatus:
-2,5kg fortfarande 4,5 kg att få bort. har insett att jag nog fått i mig lite för mkt kolhydrater för att kalla et GI-rivstart så med start igår så är min meny nedbantad & borta är mörkchoklad & nötter & frossa i chokladmousse. & jag räknar noga antal kolhydrater & håller mig till 20g per dag. Så får vi s eom det ger bättre resultat. Vill ju få igång fettförbränningen. satsar på att hålla detta i 4 veckor, med undantag för en fest på lördag då jag får dricka vin (men undvika kolhydraterna) så får vi hoppas att det bara ramlar kilon om mig ;-). Ska springa Vårruset på torsdag & är väl inte dirket vältränad & uppjoggad för det men jag har bestämt mig för att satsa på morgonpromenaderna fram till dess, springa så långt jag orkar på torsdag & gå om jag behöver resten.

Dagens meny:

Frukost: 2 stekta ägg, 3 skivor bacon
Lunch: 1 stekt korv, 2 stekta ägg
Fika: keso & frukt
Kvällsmat: Köttfärsbiffar med fetaost & oliver, keso & sallad
Kvällsfika: grönsaker med dipp eller Smoothie + te

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag tror du kommer se skillnad om 4 veckor, du fixar det! Hoppas att vårruset blir roligt! Kram

2009-05-26 @ 21:07:48
URL: http://baalance.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0