BortaMiddag & Pysseldag

Igår kom min syster & hennes två barn & fikade på förmiddagen. Barnen lekte så svetten yrde. När klockan blev lunch for de ner på stan & vi åt snabblunch & sen åkte vi till ett par vänner. De har en snart 3 årig dotter. Alice blev lite blyg först men sen kom hon igång och lekte, men 3 åringen är tyvärr inte riktigt van vid att leka med andra barn hemma hos sig så hon sprang mest runt, var stundtals lite elak, men överlag gick det ok. Vi vuxna hade iallafall riktigt trevligt, supergod 3 rätters & en massa prat.

Vi kom dit tidigt så vi oxå kunde avlägsna oss lite tidigare än det brukar bli, så 21.30 åkte vi hem, Alice somna i bilen & fick välling & somna om när vi kom hem.

Idag har Mannen & Alice tvättat & tankat bilarna på förmiddagen, jag bytte lakan i alla sängar & kom igång & plockade i min walk-in. Mannen åkte ut, eller hans saker & mina åkte in, blev proppfullt, förstår inte hur jag kan ha så mycket kläder, men konstigt nog känns det som att man har för lite ändå... Räknade till 30 par skor/stövlar & - handväskorna ska jag nog inte räkna på samma dag...

På eftermiddagen kom mannens föräldrar & fikade & umgicks med Alice. & nu på kvällskvisten har vi ätit Grekiskmat & druckit lite rödvin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0