Däppt i Däsan

Är förskräckligt täppt i näsan och jag som inte KAN andas med öppen mun, jag får panik då! Så jag kämpar på, segnar nog snart ner av syrebrist här hemma ;-)

Igår glömde mannen sin mobil på jobbet för sjuttiofjärde gången denna månaden & jag blev så förbannad när jag hittade mig själv slitandes med att rengöra Alice mobil från matrester & snor, leta efter tillhörande batteri och föröska få den att ladda så han kunde ha den som väckarklocka, den hade nog fått sig en överdos av saliv, medan mannen drog timmerstockar ute i soffan så ljudnivån säkerligen var behagligare på arlandas startbana. Karlskrälle. Så när jag kom på mig själv med det jag höll på med väckte jag karln i fråga, gav honom pinkoden och sa lycka till. För han ville ha min mobil men vi har inte en endaste fungerande flyttbar klocka i hela huset & jag klarar inte av en natt utan en klocka. Kan verka hårt, men han får lära sig att hålla reda på sina saker & om han inte kan det får han lösa situationen själv och inte förlita sig på att jag gör det åt honom, så jag vet inte hur han löste det men klockan 7 när vi vaknade i morse var han ute ur huset & förmodligen på jobbet iallafall.

Alice och jag har gjort den sedvanliga veckohandlingen idag. Fick samtal från dagis att jag blivit utvald att baka till föräldramötet imorgon... Så jag har satt en saffransbullsdeg & så tänkte jag göra kladdkakemuffins med lite frostings på, Alice och jag slutar ju 14 imorgon så största delen av baket får bli då.



Idag tänkte vi försöka oss ner för att vaccinera Alice, får se hur lång kön kan tänkas vara och om det är någon idé att stå i den idag.

Igår fick jag veta att julledigheten blivit beviljad! har bestämt mig för att vara ledig innan jul! & sen jobbar jag ju bara må och ons i mellandagarna & om dagis är stängt då får Alice vara hos Farmor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0