Foglossning

Anna & Anonym: Jag är så himla glad över mitt fynd att jag inte orkar bry mig om det går att få det ÄNNU billigare, jag hade ju som sagt tänkt köpa det i affär för 430:- så för MIG är det fortfarande ett KAP!! Vill inte riskera få kopior & fusk som mina andra Traderaköp, har lagt av med Tradera efter X antal "misstag".

Idag har jag haft helvetiskt ont i ryggslutet, på ena sidan av bäckenet efter mitt promenerande igår, har haft svårt att resa mig & "komma igång", har både rörelse & vilosmärta. Så jag bad sjukgymnasterna på jobbet om råd, de säger att det är "foglossning", min bäckenled som spökar. Kul, jag som inte ens är gravid & inte ens hade de problemen när jag var gravid. Har nu fått stretchövningar så jag hoppas det kommer bli bättre med det. Ena kollegan frågade "Du är inte gravid igen?" & även om det känns helt otänkbart att så skulle vara så sprang jag hem & gjorde ett test som visade negativt!

Har farit runt som en skållad råtta idag. Hade fått mängder av hjälpmedel som delats ut, provats ut & monterats. En kille som jag inte träffat på ett tag blev så glad över att se mig att han höll på att trilla ur rullstolen fast att han satt fastspänd. Sötnosen! Han skulle jag kunna tänka mig att ta med hem för han är så himla go! Han är i behov av en Kontakperson som klarar av hans behov, är intresserad av att bli Kontakperson för honom, men vet inte om det är så smart när jag är hans Arbetsterapeut också. Vet inte ens om jag FÅR vara både och. Har iallafall ordnat ett möte idag för att samordna personerna runtomkring honom för bästa omsorg som tyvärr faljerar på sina håll...

Hämtade Alice 14.15, då hade hon precis vaknat så jag fick en sömntrött varm & gosig tjej i famnen när jag kom. Det går magsjuka på avdelningen, 2 barn har insjuknat PÅ förskolan & fått skickas hem, känns ju sådär trevligt... Bara hålla tummarna & sprita, sprita & sprita!
Alice & jag har bakat med henne gula deg. När hon tappar på golvet säger hon "Oj tappa jag" & sen "mamma hämta" haha slöa unge, men hon får hämta själv hon! & så har vi övat, fick Amelia jul idag med en bild på Ernst, så nu säger hon "Ernsss" när jag pekar på bilden, se vad pappan säger åt det när han kommer hem.

Dagens meny:

Frukost: 2 rågrut med minilätta, 1 clementin & te
Lunch: Chili, 2 rågrut med minilätta
Fika: 2 rågrut med minilätta & te
Kvällsmat: Dragon fläskkarrégryta med pressad potatis & sockerärtor
Kvällsfika: 2 rågrut med minilätta & 1 kokosrulle & Chaite

Dagens motion: Än så länge 10651 steg




Kommentarer
Postat av: Somris

jag fick också amelia jul i lådan idag och har legat i soffan o läst och läst och läst hela bolibompa! =)

ÄNTLIGEN får man börja planera och känna julkänsla igen.

2009-11-04 @ 19:54:53
Postat av: svintoflickan

Du och din dotter är så lika varandra.

å så fina.

nu ska jag se scrubs..så höstslö nuförtiden.

kram!!!

2009-11-04 @ 23:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0