LÅngTorsdag

Svintoflickan: Tack, kul att man kan få någon att fnissa iallafall.

Igår blev det en lååååång dag. Jag jobbade min vanliga dag 8-16 & sen for jag iväg på en matsituationsbedömning på övertid, var klar 17.30, då var det bara byta om & sen hämta upp kollegan & sen räjsa ner på stan.

Vi mötte upp andra kollegor vid en restaurang som har Tjejkvällar med halva priset på torsdagar så dit gick vi & firade en 60 åring, jag åt sotadkycklingfilé med grönsaker & cajunsmör & så pommes, det var pommes till allt. Det blev en mycket trevlig middag, hamnade mitt i smeten bland de gamla tanterna men de är rätt härliga så det blev många skratt. När vi ätit upp så gick vi till en kollegas föräldrars gamla stuga, det är en liten liten stuga från 1700-talet, ingen värme, inge vatten & avlopp, utedass & en massa tända ljus. De bor ju såklart inte i stugan men de äger den & hyr ut den då och då både som festlokal & bostad. Där blev det först lite pyssel & sen högg vi in på efterrätten morotskaka & toscakaka, riktigt mumsigt & fnissigt. En av tanterna är inte riktigt klok hon fäller kommentarer så man håller på att trilla av stolen av skratt & det bästa är att hon vet inte om att hon är rolig själv. Toppenkväll!

Mannen hade hämtat Alice vid 16 & de hade lagat mat & lekt & pysslat & badat. Hon låg och sussade skönt när jag kom hem vid 22 snåret.

Idag har Alice & jag varit på stan & uträttat lite ärenden & shoppat julklänning åt Alice, eller det blev julklänningar... Får nog gömma någon. & så lite spännen & halsband till Alice julkalender som hon stod & fingrade på.

Svart klänning med spetsvolang & paljetter + silver tights från kappahl

Prinsessklänning från Lindex

H&M

vardagsklänning/tunika från Lindex

Alice var så himla duktig, hon fick gå större delen av stan vistelsen och hon följer snällt efter, om jag går utom synhåll så ropar hon efter mig, visst tar nyfikeneheten över ibland men hon är duktig att släppa/sluta om jag säger till & hon kommer när jag ropar. Visst blev det nog en och annan snorfläck på några kläder & visst hoppade hon från foten av några klädställningar, men det får man ju räkna med, lite kul måste man ju få ha oxå. Tycker hon var superduktig & glad hela tiden!

Morgonen ägnade jag åt att skicka halvporriga sms till mannen, så vi får väl se om det blir liv i soffan här i kväll... 


Kommentarer
Postat av: Camilla

Supersöta kläder =) Hoppas ni får en bra helg! kram

2009-11-20 @ 16:19:07
URL: http://baalance.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0