Lite tända Ljus

Igår ärade vi de nära & kära som inte längre finns på denna jord. Bor tyvärr för långt bort från att gå att tända ett ljus på en grav, men istället tände vi ljus här hemma. Ett för min Farbror, Ett för min Morfar, Två för min bästa väns föräldrar,  4 för mannens far & morföräldrar och ett för hans bror, ett för tjejen som gick bort i cancer och slutligen ett för Michael Jacksson...

Vi ägnade gårdagen till at fixa i den mjukglassrosa walk in, som nu även mannen hyrt in sig i, han har en rad, jag har resten... Det behövs, kan inte för min liv förstå hur jag kan ha så många klänningar och när jag ska använda dem alla, men inte en endaste vill jag slänga. Rensade i linnen & sommarkläder och fick ihop en papperspåse att slänga/skänka och mannen fick ihop 2, mest slitna kalsonger & alldeles för många urtvättade reklamjobb t-shirtar.
Sedan lagade vi mat. Mannen gjorde Toast Skagen & jag gjorde potatisgratäng och så stekte mannen nötbiffar. Alice åt sig mätt på sin Toast Cheese hon fick till förrätt, men var lika glad för det. Hon tog igen det idag med tre portioner pasta & wienerkorv... Det kom 8 små spöken till oss under kvällen i 3 omgångar, Alice gallskrek varje gång. Första gången var det en kille på dagis så han tog av masken & visade vem han var. Sen tjatade Alice om "Ingen Faja, Nälla" eftersom jag sagt att det inte var någon fara & att de var snälla... =)

I natt fick jag hela NIO timmars sammanhängande ostörd sömn! Jiiiises vad skönt! vaknade 7 men kunde ligga & dra mig och läsa en stund innan Alice tyckte det var morgon vid 8. kanske var lite småtrist att gå & sova 22 en lördag, men det var det helt klart värt, när jag vaknade idag!!

Har nyss kommit in efter en 45 min walk med Alice. Skönt att få röra på sig och det var VARMT ute, kan ha berott på att jag hade både mössa & stickade vantar, nya dagen till ära...

Är det någon som har ett bra tips på PRIMER???? Skulle vilja ha en för extra finish vid tex utgång, middag & fest!

Dagens meny:

Frukost: 2 rostade med minilätta, 2 rågrut med minilätta & te
Lunch: Canneloni med ricotta & spenat
Fika: 2 ballerina pepparkaka ( alldeles förfärligt goda) & te
Kvällsmat: Potatisgratäng (blev över) & kött + snabbfrästa sockerärtor, champinjoner & sparris
Kvällsfika: 2 ballerina pepparkaka & 1 frukt + te

Dagens motion:

45 min walk

Kommentarer
Postat av: Tiara

Usch vad många ni har att tända ljus för :-( Stackars lilla Alice som blev rädd för spöken. Vår lilla 10-månaders har inte vett att bli rädd än!



Ang primer: Den här ska vara bra, funderar själv på att köpa. I.d:s produkter är super!

http://www.hudoteket.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=&artnr=44521&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std2&limit=7

2009-11-02 @ 00:29:16
Postat av: svintoflickan

man både blir skrattig o gråtig av dina inlägg vännen.



nu ska jag ta fram pennor till barnen..de

vill rita.

har alla 4 hemma denna vecka me skulle jag tro..vattkoppor o förkylning.



kram

2009-11-02 @ 10:45:36
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0