MötesMåndag

Idag han jag knappt komma in på jobbet innan det var dags att åka iväg på möte nr ett, sedan avlöste de varandra ett efter ett. Lunch hans inte med förrän klockan 14 (tur jag blev bjuden på frukost på två möten), så då slog vi ihop lunch & eftermiddagsfika innan det var dags att ta tag i dagens ärendeskörd, telefonsamtal som skulle ringas och journaler som skulle skrivas.

Fick nys om en sjuksrivning på ett mkt intressant ställe, ska höra av mig dit & erbjuda min procent jag har kvar av min 50% are jag går på.

Ett av de boenden vi besökte idag har vi precis tagit upp för chefen pga av att det sköts så DÅLIGT, men dagens möte var postivt. De har en nonchalant stil därborta i personalen, beteer sig som en högstadieklass, misstänker att en av de grabbar vi träffat mest är "ledande"  i det hela, det är otrevliga mot varandra & mot oss, men vi körde hårt mot hårt idag mot killen som är otrevlig eller slänger ur sig pikar & gör allt för att hitta fel som går att klanka ner på & avslutade med att ge övrig personal en eloge för att dagens möte var så strukturerat & att de hittat "rehabtänket" *nice*.

Alice satt & pysslade när jag hämtade henne, hon satte små träfigurer på en korkplatta med små metallspikar. Idag har hon satt ihop två fantastiska saker dels säger hon "Bocka Buse" som är Bockarna Bruse, vi brukar läsa boken för henne om kvällarna den är rolig att läsa när man får förställa rösten & vara både "snäll" & skrämmas lite. Men sen det bästa av allt. Vid vällingen sa hon "Älka mamma" dvs "Älskar mamma" & så gosa hon in sig hos mig & fick en myskram- Älskade lilla ungskrutta!

Dagens meny:

Frukost: 1 grovskiva bröd med ost & ½ solrosfralla med ost & skinka+ 4 koppar te
Lunch: Chiliconvarne, 2 rågrut med minilätta
Fika: 1 kiwi & te
Kvällsmat: Spagetti & köttfärssås
Kvällsfika: 2009 glögg, 2 pepparkakor

Dagens steg: 9655




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0