StressMåndag

Svintoflickan: Vilja finns det gott om här med -redan! =)

Imorse när jag lämnade Alice möttes hon av en liten kille från andra avdelningen, han var ute och körde med en trator, först körde han på Alice, jag bad honom vara försiktig och sa att han skulle köra runt Alice, då slog han till henne istället. Jäkla unge! Så jag tog tag i handen på honom och spände blicken i honom och sa "Sådär gör man inte". Alice började såklart gråta, så en fröken kom ut. Jag berättade vad som hänt och hon gick och läxade upp killen & sen tog hon emot Alice. När jag var ute med grannfruarna förra veckan, pratade de om just den här pojken & detta bekräftade verkligen vad de sa då.

Väl på jobbet avhandlades helgen & kollegan som haft en "såpahelg" dvs en massa "detta händer bara inte" saker som vi diskuterade. & vid fikat blev det den årliga "stakeutredningen" då pratar jag advenstljusstakar, alla yr runt över hela vårdcentralen och letar efter sina ljusstakar, någon snor någon annas som snabbt blir påkomna och hämtas hem igen. I år hade vi snott ett par skitfina ljusstakar som snabbt hämtades av en annan verksamhet. Nu TROR vi att vi har rätt stakar i föntrena tyvärr plaststakar för 30 spänn från Rusta ungefär, inte fina i trä för typ 300:- styck direkt som de hade snott åt sig i fredags.

Jobbdagen gick sedan i ett med utprovning av tidshjälpmedel, möte och 2 bvedömningar & ett lång telefonsamtal med en specialpedagog angående en gemensam SVÅR brukare...

mannen landade i Sverige vid 13 snåret så han hade hämtat Alice när jag kom hem, hon var dock gladare att se mamma än pappa, hehe. var väldigt mammig nu på kvällen & väldigt snorig igen. Skithöst för vinter kan man väl inte kalla det här pissandet för än?

Dagens meny:

Frukost: Surdegslimpa med kokt ägg & te
Lunch: Viktväktar lasagne, 2 rågrut med minilätta
Fika:-
Middag: Ost & skinksås med papardelle & grönsaker
Kvällsfika: 2 rågrut med minilätta & 2 pepparkakor & te

Kommentarer
Postat av: Somris

skrattar Vilken såpopera ni har varje år ni ska plocka fram de där adventsljusstakarna. Kan inte förstå varför några avd. ska få ha fina för 300:- och några för 30:-, inte konstigt det blir slagsmål om de då!! Knepigt att de inte har köpt in likadana till alla...



Låter ju dessutom jättespännande att komma till jobbet varje måndag och få höra sin kollega berätta om sitt såpopera liv, även om jag förstår att det inte är roliga saker hon berättar. Skön att hon vill prata om det iallafall.

kram!

2009-11-30 @ 19:43:46
Postat av: svintoflickan

tack för info om svinis.

om de är så som du skrev då lär inte våra smitta nu allafall.då de varit feberfria hela helgen.

å varit sjuka en vecka innan dess.

skönt isåfall men märks ju ändå de behöver ta de lite lugnare.



väldigt ovanligt att pojken gör ngt sådant när du ser...

barn brukar ju åtminstonde göra sånt i smyg..skratt..men du förstår vad jag menar..

hur gammal är han?



kramkram

2009-11-30 @ 21:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0