Svinis besprutning del 1



Jahopp, då var man svinisbesprutad!

Direkt efter jobbet idag åkte jag & teamkollegan iväg. Parkerade bilen, gick in, lämnade vaccinationskort & legitimation, satte ner rumpan på en stol (fast det han inte min kollega) & sen kastade (yes han kastade in den) sjuksköterskan in sprutan i armen tryckte till (sved bara liiite) & 1 minut senare var vi ute därifrån, helt chockade över hur jäkla snabbt det hela gått... Men nu är det gjort iallafall, har än så länge inga känningar, inte ont i armen heller... men ropar inte hej än, idag vid lunch satt 2 av 3 kollegor med feberfrossa efter att ha tagit vaccin igår.

Var effektiv idag oxå, åkte ut med de sista hjälpmedeln som kommit, fångade en Enhetschef i förbifarten & fick till ett mycket bra samtal, trevligt att prata med humana trevliga personer som uppskattar ens arbete.

Idag var det andra dagen på rad som vi skrattade så att någon höll på att kissa på sig under lunchen. Ett riktigt härligt gäng, till och med de torraste torrbollarna som jobbat i alla år hänger på & skrattar & tjoar och tjimmar!

Farmor hämtade Alice idag, 2 timmar tidigare så de han umgås en stund innan jag kom hem efter sprutan. Farmor hade lagat Ugnspannkaka. & så har hon köpt jättefina bokstäver ALICE som ska stå på Alice hylla. & så hade hon köpt SOV GOTT till mig & mannen, riktigt fina bokstäver i vitt.

Dagens meny:

Frukost: 2 rågrut med minilätta, 1 päron, te
Lunch: Chili, 2 rågrut med minilätta
Fika: 2 rågrut med minilätta & te
Kvällsmat: ärtsoppa, ½ bit ugnspannkaka med sylt
Kvällsfika: 2 rågrut med minilätta, kokosstång & Chai

Dagens steg: 6000 steg, är STOR skillnad när jag åker bill till & från jobbet...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0