Feberhelg!

Igår vaknade Alice efter middagsvilan med 40,4. Snorig & lite hostig. Men med alvedon kör hon järnet ändå. Det är mellan glappen när den går ur & man kan ge ny som hon är lite gnällig, rödmosig & TRÖTT! Hon somnade på fm när mannen läste sag för henne -har aldrig hänt tidigare.

Natten gick hyfsat bra hon sov 8 h utan ett pip, men vid 4 var hon brännhet, fick ny alvedon & ville inte somna om själv. Så hon & mannen sov i dubbelsängen & jag därnere eftersom jag knappt sov någon natten innan. Sen fick jag sovmorgon till 8. Alice & mannen var uppe vid 7.

Alice är riktigt pappig numer. Så jag har haft en rätt soft dag. Shoppat lite på stan (Fleecebyxor, mockasiner, tofflor, 1 dvd). Blev Mc Donaldslunch men sallad för min del. Alice åt lite mer än en halv hamburgare vilket var bra. Hon vägrade t.o.m vällingen igårkväll.

Hon sov 1 h i vagnen vid lunch, sen vaknade hon & ville vara nära & sov 1h till i dubbeläsngen mellan mig & mannen. När jag skulle smyga ut & kolla på Hollywoodfruarna så vaknade hon såklart men hon satt & läste bok med mig medan vi tittade. Mannen var ute i regnet & tömde kärran på täckbark.

Idag har jag satt min första Surdeg!!! På Fullkornsdinkel. Så om max 3 dagar kan jag njuta utav en bit smörgås igen *längtar*

Dagens meny:

Frukost: Äggröra, bacon, varm choklad på soyamjölk & kakao
Lunch: Kycklingsallad
Fika: Bär & keso+te
Kvällsmat: Laxbiff a´la Lindström med gurksås & tärnad, snabbstekt zuchini
Kvällsfika: GI-chokladmousse & en gnutta Vispgrädde+te

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0