Fredag med skratt & gråt!

Jenny: Det är en smaksak, jag bad mannen ta fram en konjak ur skåpet, han är konjaksälskare så det blev en Courvoiser V.S.O.P, men det funkar nog med vad som helst, själva smaken blir ju slutänden väldigt söt! Tycker man inte om konjak kan man använda Calvados eller dyl.

Natten blev orolig. Alice vaknade varannan timme & ropade eller gnydde, gick in 2 gånger men hon blundar, misstänker att hon drömmer. Lät henne sova tills hon vaknade vilket blev 7.30, sen fixade vi oss i ordning & kom till dagis i lagom tid till 8 frukosten.

& själv låg & jag & snurrade & vände & vred, grubblade över hur jag ska prioritera gällande alla möten, flextid osv. Vill ju inte gå in på föer lediga dagar. Jobbar ju 50% av en anledning. Är en rutinmänniska & vill iallafall ha 2 veckor på följd som ser likadana ut jobbmässigt med tider & så... kan ju inte lämna in dagischeman hur olika som helst, blir ju bara förvirrat för både mig, Alice & personal. Så jag hade laddat för en dust me dmin chef -& så var hon på möte hela dagen fram till 17.. typiskt!

var med på fredagsfikat även om jag tå min äggröra & skinka. A som hade fikat hade fått hem mutor från sin mans jobb - en STOOOR bit parmesan som hon hade med sig så det blev några skivor parmesan & grönsaker oxå. Var lite tveksam till om jag skulle "fuska" idag & äta bröd, men nu i efterhand känns det bra att jag inte gjorde det för då kan jag äta choklamdoussen ikväll med gott samvete. & vågen hade börjat peka nedåt idag igen, vill inte pajja det!

Hade tänkt sluta en timme tidigare idag, men så ville min kollega "reflektera" som hon sa. Jobbmässigt tänkte jag, men när vi kom in i samtalsrummet brast hon i gråt & ville ha hjälp att tänka & fundera kring ett annat problem. Hoppas jag kunde hjälpa henne, hon sa att det kändes mycket bättre efteråt iallafall.

Hämtade Alice på dagis. Idag hade det varit stor samling med alla barnen på alla avdelningarna & så har det sjunigit ihop. Fröken sa att Alice är sååå duktig, kan både sånger & rörelser, snuttan min! Här hemma sjungs det mest "Atta dig" & "Bäbä Jaja" dvs Lilla Snigel & Bäbä vita lamm. Det serverades potatis & köttgryta & Alice hade inte ätit många skedar. Så när vi kom hem så värmde jag 2 överblivna Piroger (från kräftisen) till henne & dem slukade hon på ett nafs. Sen lekte hon med lego & målade en stund innan jag stoppade ner henen i vagnen & hon somnade på stört!

http://www.tv4.se/1.1245146

Ömsom garvar & tycker synd om Camilla i IDOL efter det här. Så jäkla pinsamt! & Jihdes min när hon slänger sig kring halsen på honom är ju obetalbar! *asgarv*

Dagens meny:

Frukost: Äggröra & skinka, parmesan & paprika+te
Lunch: Kycklingfilé Squashtagliatelle, Coleslaw & ett stekt ägg
Fika: 50g nötter & Chailatte
Kvällsmat: Taco (utan skal eller nachos) med salsa & guacualmole
Kvällsfika: GI chokladmousse med vispgrädde


Kommentarer
Postat av: Camilla

Såg oxå idol igår, så pinsamt verkligen... Men lite synd om henne. Har du någon favorit än? Jag gillar Tove, så söt & bra röst. Hoppas du får en supermysig fredagkväll =)



Kram

2009-10-02 @ 15:57:43
URL: http://baalance.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0