Friskistankar

Jenny: Yes det finns på taxfree & var inte alls dyrt heller, minst halva priset mot de andra lyxmärkena. En bodylotion för 6 pund & läppglans för 5 pund & 3st små handsprit för 5pund! & allt luktar ju underbart!

 

Promenerade med grannfruarna igår i 65min. Den ena har en attityd som lätt kan tolkas fel. Men hon är nog inte så hård och tuff som hon låter. Hon mjuknade på slutet. Men det var trevligare förra veckan då vi bara var två, då flöt samtalet på så himla bra & promenaden gick så snabbt. Men det är skönt att komma ut & få lite luft & röra på sig. Joggingen har stått stilla här ett par veckor, går endel, men skulle behöva röra mig mer. Nu lägger sig Alice oftast 19.30 & då badar/duschar hon 30 min tidigare 6 springa 30 min efter maten funkar inte, måste minst gå en timme för att inte få håll. Visst skulle jag kunna springa 19.30 när mannen lägger (vi lägger varannan kväll) men det har ju varit både mörkt & regnigt + att jag missar början på 20.00 programmen. Jag tittar ju bara på tv mellan 20-21, sen hoppar jag i säng & läser. Hm… Kollar upp olika möjligheter till årsksiftet för det känns sådär att köpa kort nu. Vill ju gå på Friskis & Svettis Hoppis & Skuttis med Alice när hon fyller 2 år. Vi övar redan hemma. ”Hålla handen” säger hon & så skuttar vi fram i huset till Pippi Långstrump det tycker hon är superkul. Men jag vet inte riktigt om det är F&S jag vill träna på sen också, har ett ställe precis bredvid jobbet med gym & pilates och afrodans, det lockar lite & skulle kunna gå att ta en flextimme här eller där & träna i anslutning till jobbet i alla fall 1 dag i veckan så jag slipper ta på kvällstid, men jag får se. Något vill jag göra i alla fall!

 

Alice sov bättre i natt. Har bara stoppat om henne en gång vid 4. Självklart kunde ju inte jag somna om förrän vid 5 & vid 6.20 slog mannen igen ytterdörren så jag vaknade & 7 tyckte Alice det var morgon.

 

Imorse var hon med när jag sminkade mig. ”mamma måla” säger hon. Hon fick låna en reklam concealer, som hon totalt plockade sönder allt som gick på. Men hon ”målade” inte i alla fall.

 

Igår frågade jag Alice:

 

-Vem har störst bil?

-Fafa, svara hon då.

 

Hon har lärt sig säga Farfar Fafa, men Farmor säger hon inte, men jag misstänker att hon menar Farmor när hon säger Momma (mormor) ibland.

 

Dagens meny:

Frukost: 2 rågrut med minilätta, 1 clementin, 1 päron & te

Lunch: Köttfärslimpa, bruna bönor, 1 potatis & broccoli

Fika: Kardemummaskorpor med minilätta & te

Kvällsmat: Ärtsoppa & 1 pannkaka med jordgubbssylt

Kvällsfika: ½ grapefrukt, 2 kanelknäcke

 

Dagens motion: Walk till & från jobbet 2x 20 min


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0