I natt vände det!

Camilla: Härligt! Lixom hur svårt kan det va? ;-)

Ann: Jag är 157cm kort, vid mitt mål har jag då BMI på 21-22

Svintoflickan: tack för all pepp-alltid, även om jag känner mig helt misslyckad gällande vikten, har "tagit" tag i den i ca 1 år men bara loosat ett par kilo på vägen... När man är i den situation som vi befinner oss i, får man höra så mkt bra ord, tankesätt & man får så mkt värme att man bara är glad om man kan dela med sig & hjälpa någon annan.

Lottis: Å vad roligt! Jag har min avkänningsvikt runt 55kg då blir det -2 kilo till eller vara nöjd! Med GI tappar jag mer fett än muskler så det märks skillnad på kroppen den är mer fastare än efter "vanlig" bantning. & grejen med GI är ju att jag ska hitta en livsstil, utan överätning, en massa socker & snabba kolhydrater så de sista 2 kilona kanske far av av bara farten (man kan ju alltid drömma iallafall). Har aldrig varit på Ullared, men hört talas om Skobutiken bredvid. *lyllos* Även om jag hoppas på Londons skoutbud =)

I natt vände febern, den ligger bara runt 38 grader idag, igår var den uppe på 40,5. Alice vaknade vid 3 snåret men hade bara irrat sig ner i fotänden & slocknade när jag la henne tillrätta på kudden igen. Sov till 6.30 (vi la henne 19 igår då var hon helt slut). Tog in henne till mig & hon somnade om. Men vid 7 kom mannen infarandes & då flög Alice upp med ett skutt *klantarsel*

Själv fick jag sovmorgon till 9.30. Inte mer än rätt då mannen sovit som en stock 3 nätter i rad, i natt hörde han henne inte ens, konstigt det där, själv vaknar man av minsta lilla Alicepip, han kan sova sig genom timmar av illvrål, så han har fåttt sina sammanhängande timmar. Då blev det frukost framför Tjorven & Skrållan. Sen har mannen skruvat ner gamla dubbelsängen som hans bror kommer & hämtar idag. Jag har matat min surdeg & gjort GI-äppelmums, Alice & mannen kommer få kanelbullar. Tänkte passa på att åka & veckohandla här oxå. Men just nu sover Alice middag så då tänkte jag bara slappa!

Imorse var hon så himla söt. Det började med att mannen släppte sig. *Prujt* sa Alice, sen kom hennes mage igång. 3 ljudliga fisar på raken la hon av med ett förtydligande om *Prujt* efter varje- vad vi skratta. & det bästa av allt, när blöjan är full frågade jag "Ska mamma byta blöjan?" & hon svarar "Näej pappa blojan". *SOFT*

Imorgon kommer Farmor till Alice, på tisdag är mannen hemma & på onsdag blir det förhoppningsvis dagis igen. Jag ska på mässa i Stockholm då så annars får mannen eller farmor vara hemma. De dagar jag jobbar är så fulltecknade så vi har bestämt att jag ska försöka vara hemma & vabba så liiite som möjligt, jag har ju tillräckligt med Aliceansvar ändå.

Dagens meny:

Frukost: Äggröra & bacon, Chailatte
Lunch: Halloumi, 2 stekta ägg, grönsaker
Fika: Äpplemums med vaniljgrädde
Kvällsmat: Nötstek, svamp, grönsaker & sås
Kvällsfika: Nötter & ½ grapefrukt






Kommentarer
Postat av: svintoflickan

hej.

gillar alice tv?

jag försöker..låter dumt..men jag försöker ibland att hon ska sitta o titta tv ..teletubbies tittar hon på 1-2 minuter kanske..skratt men annars är de inte alls intressant.

jag tycker nämligen de är mysigt å få lite lugnt i huset ibland..skratt.

kramkram

2009-10-04 @ 21:43:07
Postat av: Lottis

Fasen, ett helt kilo upp i morse när jag vägde mig... bläää! Jäkla mens som ställer till det... Inte dags än, men känner mig svullen och "vattnig"... Hoppas det försvinner snart... Bara mensen kommer igång så brukar det inte ta så lång tid... Den får ju gärna hålla sig borta, men det tror jag vad jag vill om... =/ Ha det gott! Kram kram

2009-10-05 @ 20:58:33
URL: http://charlotte77s.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0