London i ord

Torsdag:
Vi åkte & lämnade Alice. blev upphämtade av en pappa till de vi skulle resa ihop med. Hämtade upp ressällskapet & begav oss ut till flygplatsen. Det blev frukost där & lite småprat innan vi tog flyget. En lugn flygtur med otroligt vacker inflygning över London. Älskar det flacka lapptäckeslika landskapet! Väl där, så hade vi transfer till hotellet. En minibuss alldeles nya Mercedez, efter halva vägen började det pipa om bilen sen började det smälla likt pistolskott & ryka. Så vi for ut från båda sidor & ställde oss på trottoaren medan chauffören började ringa efter ny bil 6 kontrollera vad felet var. Efter en stund tog chauffören en provtur med bilen, konstaterade att det "bara" var bromsarna, att det lyste "no function" men att vi skulel fortsätta ändå -i samma bil. det blev en lite mer trycktare stämning efter denna incidens kan jag säga, men fram kom vi oskadda. Hotellet låg precis vid Oxford Street, 10 meter åt vänster så stod man där i folkhavet & myllret av affärer! Lovely! Vi letade upp en Engelsk Pub & åt lunch innan killarna begav sig till konferensen & jag & J tog tag i shoppingen. Jag skojar inte om jag säger att vi kom max 300m på Oxfordtreet på 3 timmar, vi besökte nästan varenda affär, strosade omkring, shoppade & njöt! När killarna var klara tog vi oss tillbaka till hotellet, tog en dirnk i baren innan det var dax att göra isg i ordning till kvällens middag. Vi åkte i 2 bussar till middagen, resan tog 45 min pga all trafik, men när vi om fram låg Restaurangen bakom Tower Bridge vid en hamn med enorma lyxbåtar, lixom Smögen släng dig i väggen här var det LYYYYX! Restaurangen hette Dickens In & vi serverades en typisk Engelsk middag. Paj till förrätt, snitzel med potatismos till vardrätt & Äppelpaj till efterrätt.

Fredag:
Fredagen. J & jag åt långfrukost innan vi begav oss ut på Londons gator igen. Det blev Primark. Londons svar på ullared, helt otroligt billigt! Vi fyndade en hel del innan vi begav oss vidare. Det blev en snabblunch på Starbucks allt vi han med. 7 timmars shopping klarade vi av innan fötterna värkte & vi begav oss till killarna som väntade efter konferensen i baren. De såg smått chockade ut då vi andra dagen i rad kommit insläpandes med hur många påsar som helst =). Vi gjorde oss i ordning & åkte till Soho & en Japansk resturang där de lagade maten på stora stekbord vid bordet. Det kom in rätt efter rätt efter rätt & så Sake på det. Det blev en trevlig kväll.

Lördag:
mannen & jag bestämde oss för att promenera till Harrods.

Mannen & jag i Hyde Park

Vi handlade choklad, en leksakshund till Alice & lite roligt godis. Sedan promenerade vi mit trafalgar & en butik med fin konjak som mannen tittat upp. Där shoppade han 2 flaskor & sedan åt vi lunch på en Pub. Det blev en promenad till hotellet genom både slumkvarter & lyxgator innan vi tillslut kom fram till hotellet där det blev siesta innan kvällens middag.

Vi fick åka i taxibilar till kvällens middag. Tog en stund att få in 200 persi taxibilar. Men tillslut hamnade vi på The Avenue - restaurangen låg bredvid mannens konjaksaffär, helt sjukt!

G, J & mannen utanför The Avenue

Kvällens underhållning: Mårten Andersson & Daniel da Silva

Jag på The Avenue

Kvällen blev trevlig men sen. # rätters, risotto till förrätt, Tornedo till varmrätt & Citronpaj till efterrätt. Mårten gjorde Stand up & daniel lärde oss dansa Salsa, roligt!

Söndag:

Promenad, middag på en underbar Italiensk restaurang & sen flyg hem! Vi kom hem 21 så Alice sov, men jag tog in henne till mig när hon vaknade vid 4.30 & så gosade vi en stund innan vi somnade om tills klockan ringde!