Mässa & fler gapflabb

Idag blev det dagis för Alice igen. Hon var inte riktigt med på noterna utan ville hellre vara hemma & titta på "Rållan" dvs Skrållan. Men när hon väl satt i vagnen påväg var hon bara glad & förväntansfull, lämningen gick superbra. Sen ångade jag iväg till jobbet.

Idag åkte jag & en kollega till Nacka Strandmässa. Kollegan fick köra dit eftersom hon skulle stanna kvar & jag skulle få köra själv hem. Jag var kartläsare men kollegan tyckte inte om kartan utan svängde tvärt av, men det gick ju likabra det. Hon var mer Stockholmsvan än mig & tur var väl det. Mässan var helt ok. Kognitiva hjälpmedel & en massa syn & hörselhjälpmedel som inte vi arbetar med. Så 2/3 av mässan var för oss. Vi började med medtagna mackor & te/kaffe då vi inte tillhörde eliten som blev bjudna. Efter att ha lyssnat på flertalet "presentationer" i montrarna var vi helt groggy & slut. Så vid 12 tog vi oss över till Nacka Forum för lunch. Kollegan hängde ut genom dörren för att få tag i parkeringslappen, när hon väl fått tag i den satte hon sig belåtet i sätet & då insåg vi att bommen snart skulle gå ner igen, så hon kastade sig på gasen & vi for iväg med ett däckskrik- höll på att kissa på oss av skratt.
Det blev en fräsch sallad för min del. & så lärde vi känna varandra lite mer. Hon ska separera med sin man & jag fick veta lite mer angående detta, hon har varit väldigt tyslåten på jobbet om det, mycket hyshpysch mellan henne & andra kollegan. Men nu har jag den informationen jag behöver för att förstå henne bättre. Vi pratade även män & barn osv & det kändes riktigt bra. Har tidigare tyckt att hon varit svår att komma nära medan andra kollegor sagt att hon är så mysig & trevlig & rolig, men nu förstår jag vad de menar. Me like. Tror sammarbetet kommer gå galant!
Vi åkte tillbaka igen, gick en sväng till innan hon hoppade på bussen till City & jag begav mig hemåt. Blev helt svettig & fick ont i huvudet av all koncentration vid bilkörningen, men hittade hem som jag skulle, Lämnade bil, nycklar osv på jobbet & pratade av mig med andra kollegan innan vi promenerade hemåt. Imorgon ska vi på kurs på förmiddagen & på eftermiddagen har vi ärenden att uträtta på våra boenden så denna vecka känns som den kommer susa förbi.

Farmor hade hämtat Alice så jag slapp stressa hem, de hade fikat, gungat & tittade nu på Skrållan. Jag slängde in den förberedda moussakan i ugnen & kunde ägna Alice fullt fokus till mannen kom hem!

Efter maten färgade jag håret då jag tyckte min färg blivit urtvättad & dassig, så nu känner jag mig betydligt fräschare. föröskte även skaka liv i min stegräknare men batteriluckan går verkligen inte att öppna- PANIK!! Har bänt med både naglar tänder & en kniv. Alice ligger nedbäddad sedan 19 då hon var supertrött. Nu blir det Bonde söker Fru & kvällsfika!

Dagens meny:

Frukost: 2 skivor surdegsdinkel med ost & paprika & te
Lunch: Ost, skin & räksallad med vitlöksdressing
Fika: 3 rutor 70% choklad med mintsmak & 1 Cola Zero
Kvällsmat: GI moussaka & guacuamole
Kvällsfika: ½ grape & 25g nötter + te

Motion:

25 min promenad hem från jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0