MorgonMys

Lilla Mysan: Vi har grårandiga tapeter i köket & mörkare grått kakel! Tycker grått ä fint mot ek som vi har både på golv & köksluckor.

Somris: Alice ligger ju sällan & gallskriker flera timmar i sträck, hon gnäller, ibland gnäll var 10 e sekund ibland med timmars mellanrum. Man känner ju sitt barn bäst & man hör ju på ljudet om det är "hjälpgnäll/skrik" eller bara klagan, så man får lyssna helt enkelt. Vissa nätter har man mer stenhjärta än andra, tex efter dagisstart sprang jag in vid minsta gnäll eftersom hon drömde så mkt & ju mer spring desto mer får man "hjälpgnäll/skrik" & det genererar mer spring. Nu har vi som mål att gå in så lite så möjligt för jag tror det stör mer än gör nytta. Nu går vi endast in om hon verkligen börjar skrika dvs inte vid gnäll om det inte är gnäll var 10e sekund en längre period. Men OM hon skriker så går vi in var 5 min stoppar om & säger "Nu är det natt nu ska du sova" & så den vanliga godnattfrasen, oftast behöver man då inte gå in mer än 1 gång.

Å så skönt! I natt har lillskruttan sovit från 20.00-7.15, hörde henne endast gnälla vid 6.40, men gick inte in. Så det känns som vi är på rätt spår igen!

Igår såg vi "Män som Hatar kvinnor" förjävlig film, bra om kan säga att något så hemskt är bra. Bra i den vinkeln att det uppmärksammas att människor kan behandla andra människor på detta sätt, ibalnd lever man i en drömvärld & inte tror illa om någon. Hoppas det skapar mer förutsättningar att klämma åt de jävlarna!!! & så är jag ju förtjust i Mikael Nykvist, han är ju egentligen ganska ful, men han är så go att han blir både snygg sexig & gosig! Vill krama nu! Hade oxå hoppat på honom i soffan om jag hade varit Lisbet ;-)

Mannen jobbar till 14 idag. Alice & jag såsar fortfarande urnt i pyjamas, tänkte ta en dusch snart & blåsa & platta håret. Sen går vi nog ut & ställer irodning mina krukor som jag tyckte var synd att ställa ut & förfrysa på en gång igårkväll när de var klara...
På eftermiddagen får vi besök av L, V & H. Var länge sedan vi träffade dem så det ska bli roligt att s ehur våra små dagisbarn utvecklats. H har blivit mer framåt & A har blivit lite mer dämpad, så nu kanske de går bättre ihop...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0