Resbakis

Somris: Det står For Perfect Princess pretty in Pink.

Svinto: Tusen tack! Var riktigt kul att få klä upp sig & fixa till sig hela TRE kvällar på rad!

Jenny: Får masa mig till NY snart ( de önskade nästa möte där faktiskt får se om det går igenom...), men misstänker att det kommer bli en ännu dyrare resa.. =)


Gårdagen gick snabbt som genom ett lyckorus. Rus över att få mysa med Alice igen (slutade lite tidigare) rus för all fin shopping, alla upplevelser & alla skratt! & jobbdagen var fullbokad med möten, men jag skyndade mig så gott det gick & kunde sluta 45 min tidigare för att hämta hem Alice. Hon byggde smålego med sin favoritkille som heter Erik när jag kom.

Igårkväll så ringde en kille & ville komma & kolla på Bilstolen med bas jag satt ut på Blocket. Jag tycker det är smidig men är påtok för tung & klumpig & lilla jag har haft jobbigt att bära med den så om det blir en nr 2 så har vi bestämt att köpa en ministol att ha bara första månaderna & sen köra större stolen så fort det bara går. Så det kom ett par i 35 års ålder & blev helt lyriska över vår stol 6 slängde fram pengarna på en gång! Kändes skönt 1000:- sådär på kvällskvisten satt finfint efter all shopping. har inte ens vågat kollat saldot på VISA kortet även om vi mest gjorde av med kontanter.

Alice sov sådär i natt. Hon är jättetäppt i näsan & hostig, men ingen feber ännu iallafall. Så hon vaknade 2 gånger & vid 5.30 tog jag in henen till mig. Men hon låg mest & snurra omrking, hon blundar men hon rör sig hela tiden så jag vet inte om hon sover eller är vaken, hur som helst kan inte jag sova iallafall. Men vid 6.30 så somnade hon iallafall & jag slumra nog till några minuter inann hon slog upp sina grön/bruna kl. 7.30. Det blev sen långfrukost. Alice åt som en häst. hon fick vaniljyoghurt men "nel" dvs kanel & skulle bara ha mer och mer och mer 6 sen snöa hon in sig på ostskivor. Då får man förhandla ner en smörgås oxå vilket brukar gå bra.

Idag har vi veckohandlat på Willys, köpte på mig blöjor både hem & till förskolan. Har bara lämnat ett paket. Antingen byter de inte blöja så ofta annars så tar de från någon annans paket. Ska fråga imorgon. Igår fick jag syn på en filt i Alice låda, frågade vad det var för något & varför den låg där. Då sa hon att det var hon som var fåning men hon tyckte Åkpåsen var för kort (den räcker upp till hakan) & att det såg så kallt ut så hon brukar lägga ner en filt över Alice oxå. hur mycket kläder ska ett barn behöva ha? Hon sover i vanliga kläder + flecceställ som är vindtätt + raggsockor + vindjacka+ mössa & vantar såklart i en allroundåkpåse som även innehåller ett fårskinn.... Plus att de ställer henne i solen. Hemma står hon i skuggan men är ändå svettig så håret i nacken lockar sig när man tar upp henne..

Alice posar i ny outfit:



Dagens meny:

Frukost: 1,5 dl lätt vaniljyoghurt med ½ dl Granola, 2 rågrut med minilätta & te
Lunch: Pasta & baconfräs med grönsaker
Fika: te & 2 kardemummaskorpor + minilätta
Kvällsmat: Köttfärslimpa, bruna bönor & 1 kokt potatis & kokt broccoli
Kvällsfika: 2 kanelknäcke ½ grape & te

Dagens motion: 20 + 60 min walk

Avslutar med bilder på kläderna som hängde på tork igår när jag fotade som bäst!


Tröja Alice: Sweet pretty little flowers make me smile all day long

Pyjamas Alice

Pyjamas Alice


Pyjamas Alice

Flanellpyjamas Alice

Bolero Alice

Tröja Alice

& på Taxfreen köpte jag Dior show mascara, Victoria Secret Bodie Lotion & Lip Gloss & handsprit från Victoria Secret!



På Boots köpte jag ny sminkväska & skyddande hårserum vid plattång:






Kommentarer
Postat av: Somris

Men vad mycket fint ni hittade, blir sååå avis! underbara kläder till Alice. Prinsess tjejen får kläder som passar en Prinsessa!! =)

Och alla underbara pyjamaser, vad härligt att krypa ner i så här års också.

Och Gud vad lik hon är Viktor på ena "poseringsbilderna", det är för roligt. Sötnosar är vad de är, båda två!



Var du glad för att de har för mycket på Alice när hon sover, Viktor o jag kämpar med att de klär honom för kallt och det är jättejobbigt. Hellre för varm är nog mitt motto, det är vidrigt att frysa!

KRAAAAAAAM

2009-10-20 @ 13:33:38
Postat av: Camilla

Så söt hon är! Resan lät toppen =)

2009-10-20 @ 14:54:23
URL: http://baalance.blogspot.com
Postat av: Jenny

Säljs Victorias Secret på flygplatsen? Kanske blir en sväng till London istället, krävs så mycket pengar för New York...=)

2009-10-20 @ 18:07:01
URL: http://blushie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0