Skrattsalvor & Surdeg



Titta mitt fina surdegsbröd på Fullkornsdinkel!

Svintoflickan: Alice är inte intresserad av tvn, absolut inte tecknat. Men om det är filmer/program med riktiga barn eller mycket musik då tittar hon. Hon tittar på Skrållan & MamaMia. Jag brukar inte sätta henne framför tv eller uppmuntra tv tittande mer än när hon är sjuk, men vi har tvn på sista timmen innan hon lägger sig, men då tittar vi & hon pysslar med annat bredvid eller vi läser sagor. Tycker tv är ett sätt att få henne sitta stilla en stund, hon har annars svårt att ta det lugnt eller vila. Hon kör på ändå även rödmosig med över 40 graders feber.

Idag har det varit skrattdag på jobbet. Det startade med att kollegan haft en blinddäjt i helgen, en lyckad sådan. Lite fniss om det eftersom det är andra kollegan som "tuttat" ihop dem. Vi lunch lyckades jag svara i min jobbmobil som om det vore min privata -tycker ju lixom att jag ser vem det är, svårt att lyckas vara formell alla gånger då. Detta gav ett asgarv från kollgorna & jag fnissade mig genom samtalet. sedan dividerades det om lunchen, när, var hur. & när det äntligen bestämts när var & hur, så lyckades min kollega värma FEL matlåda. Likadan låda, annan mat. När hon lokaliserat ägaren till den värmda matlådan som lyckades vara vår chef & kollegan öppnade upp SIN matlåda så var det EXAKT samma mat som den andra kollegan blivit bjuden på på sin däjt så då blev det skratt till tårar igen. Stackars människor som var i närheten, nivån var LÅG!

Idag marscherade jag in till chefen efter min aggressioner från förra veckans möte. förklarade min situation & hon insåg att "ALLT" inte kan vara lika viktigt, mitt JOBB måste ju vara det viktigaste, inte mötena så vi löste det som så att de möten jag MÅSTE gå på & som inte infaller på min arbesttid får jag mer lön för. Thanks!

Alice hade 37,7 i morse så hon, Farmor & hunden har varit inne idag. Alice fick dock sova ute. jag flexade ut vid 14.30, handlade lite på Apoteket & åkte sen hem. Alice & jag har bakat surdegsbrödet, målat blommor, lekt med LEGO & tittat på Skrållan. Nu står hon & mannen i duschen. Det är ju strålande spännande & man kan ju även duscha med baddockan så idag valde hon att duscha istället för att bada. lite roligt!

Dagens meny:

Frukost: Äggröra på 3 ägg, 1 kiwi + te
Lunch: Nötstek, sås, brynta sockerärtor & champinjoner, 1 miniliten clementin
Fika: Hallon/blåbär & keso+te
Kvällsmat: Chili, ingefära & koriandermarinerad kycklingfilé & broccoli, paprika, Zuchini & lök
Kvällsfika: 1 skiva surdeg med 2 skivor & grönsaker + te

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilka fina bröd det blev!

2009-10-05 @ 20:12:16
URL: http://baalance.blogspot.com
Postat av: svintoflickan

låter som våra tjejer är rätt lika..full fart hela tiden..

å jag har ju inte riktigt den engergin.ler.

men kanske ska pröva lite skrållan nån gång..de stora barnen brukar få varva ned till film mot kvällen o även jag o mannen brukar sitta me...



ja ,du mamma visste väl inte vad hon skulle säga när jag började rota i mäklarens ficka ..tur var väl att hon sa nåt annars hade de ju blivit ännu pinsammare..ler.



stor kram

2009-10-05 @ 20:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0