DagisRehab

Tack för alla fina kommentarer! Visst är hon bedårande vår lilla gullunge! Man smälter varje gång man ser henne. Igår började hon säga "Jaha" åt allt man förklarade för henne, det var himla svårt att hålla sig för skratt många gånger hon låter för söt.

Igår hade vi lite Rehabdag. Från Dagis. Det innebar en massa gos & mys. 2 välfyllda pruttblöjor & 2h 45min dagsömn. En massa mat & mellis. Sen var hon som ny, fast lite förkyld. Vi var ute & gunga en stund på eftermiddagen, hon skulle kunna gunga en hel dag. Jag får locka henne därifrån. & sen tävlade vi till postlådan, hon älskar att springa i kapp. Skrattar så hon kiknar.

Jag la tillbaka det ihoprullade täcket som Alice haft i huvudänden igen (hittar henen ofta på natten med huvudet uppkört i spjälskyddet) & i natt sov hon som en stock, endast ett pip men jag behövde inte gå in till henne förrän kl.6 då hon förirrat sig till fotänden & sen somnade om till 7. Så idag känner jag mig oxå som lite ny.

Hade Fredagsmyset idag på jobbet. Vilket innebar att jag åkte & köpte nybakt bröd (Danskt Rågbröd & Dinkelbröd) på morgonen & bullade upp med en massa grönsaker, skinka, salami, ost & lite småkakor efter. Mycket mumsigt & uppskattat! När det var färdigfikat & undanplockat var det endast 1h kvar av min arbetsdag, han med ett par telefonsamtal & lite journalskrivade & lite rådgivning till en kollega angående Kognitiva bedömningsinstrument.

Åkte hem en stund innan jag hämtade Alice. (Hon äter på dagis på fredagar & de vill inte att jag hämtar innan 11.30 så alla får matro). Alice var precis klar så jag gick i princip in & hämtade henne. Fick rapporten med hem som lyder:

Flicka satt i vuxens knä. Många ville klappa & krama. En pojke klappar först. Böjer sig sedan fram & biter flickan i näsan. Svullnad, blånad & ett sår...

Alice var jättetrött, men hon vägrar soman påvägen hem. Hon vill hem & mysa en stund först. Idag åt hon upp halva min lunch & lite kräm. Sen bajsade hon massor & SEN kunde vi gå ut i vagnen. Så nu sover hon på altanen.

Dagens meny:

Frukost: 2 skivor dansktrågbröd med skinka, salami & ost + grönsaker & te
Lunch: Grillad kyckling, grönsaker & creme fraiche med soltorkad tomat & feta
Fika: Keso, kiwi & nötter
Kvällsmat: Ugnsbakad Laxfilé, Sparris med bacon, Champinjoner fyllda med färskost
Kvällsfika: hemmagjord chokladmousse & te

Dagens motion: 50min promenad


Kommentarer
Postat av: Anna

Oh, jag saknar faktiskt fredagsfikan!!

2009-09-11 @ 18:58:40
URL: http://majsanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0