En dag på höga Klackar

Idag passade jag på att svira på mig både klänning & klackar, lite extra smink & kände mig riktigt fräsch! Min kollega svischa in i kjol "Duger jag?" sa hon i dörröppningen & drog en piruett, hon är en extrem jeanstjej men hon hade klätt upp sig för att hon visste att jag skull göra det, lite gulligt!

Föreläsningarna (3 till antalet) har varit bra (tack camilla) den första handlade om Lika värdegrund, hur samhället och synen på utvecklingsstörda förändrats genom tiderna & fortfarande utvecklas. Intressant. Den andra var om om Utvecklingsstörda & dess sexualitet. En sak jag reagerade över där är att ALLA har rätt att bli gravida, men sen är det inte alls säkert att de får behålla sitt barn eller ens får en förklaring till varför de inte får behålla sina barn ett exempel är en kvinna som skaffar barn på barn på barn, men ingen förklarar varför hon inte får behålla dom. & förläsaren öppnade upp med att sexualitet är så mycket mer än samlag men ändå så handlade resten av föreläsningen om synen på samlag, onani & utvecklingsstörda & då åsikter från personal.
Den tredje föreläningen var om Tidshjälpmedel som jag arbetar mycket med just nu, var bra att få samma info som personalen, tyvärr så visades saker vi inte har i sortiment...

Vi gick till ett mysigt fik & mumsade lunch. Det blev Skaldjurssallad med het Rhode island. Mumsigt! Där mötte vi upp vår tredje part i teamet & hon följde sedan med på eftermiddagen.

Just nu är vaderna lite ömma efter allt tripperi i highheals, var ett tag sen, måste bli oftare!

Farmor hämtade Alice. Lilla damen hade serverats blodpudding till lunch på dagis idag & lilla damen hade tvärvägrat, som tur var fanns lite potatis & grönsaker & bröd oxå. Jag förstår henne! =) Imorgon är Alice & jag lediga, så skönt! Blir en tur ner på la stada & sen så kommer mannen hem lite tidigare för att hämta täckbark, får se om Alice 6 jag följer med & kollar in trädgårdhandeln som ligger bredvid!

Dagens meny:

Frukost: Äggröra & skinka + 1 äpple
Lunch: Skaldjurssallad, Rhode island, Cola Zero
Fika: 1 dl nötter+te
Kvällsmat: Lax, blomkålspuré, broccoli, tomat&basilik creme fraiche
Kvällsfika: GI chokladmousse & te

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0