En Härlig Måndag

Alice nattades tidigt igår efter att hon endast sov 1 timme på dagen, då mannen slet upp henen istället för att prova att vagga om när grannarnas ungar väckte henne. *sur* men han fick underhålla en trött & tjurig liten ungsudda tills nattdags. & ändå sov hon till 7.10 i morse, skönt!

Jobbdagen har varit rolig. Först fick jag veta lite secret news på måndagsmötet med mitt team, hihi. Teamar man med två singlar så gör man & då får man livas upp lite med deras wild life. Sedan blev det ännu ett möte med ännu ett boende som har brukare över sin förmåga & en enorm brist på kunskap om sina brukare. Jag skyller på kommunen och är så förbannad hur man kan göra dessa människor så illa genom att inte ge sin personal utbildning & TID att planera, samköra & skapa fungerande RUTINER. *ARG* Jag har ett jättejobb framför mig men känner att jag måste få lite mer kött på benen innan jag kan ta itu med det så just nu går mkt arbetstid åt att söka information & mera kunskap.

Hämtade Alice vid 14 då hon precis vaknat. Fick hem en underbart glad & energifylld liten skrutta, så vi har "Mållat" som hon säger, mamman ska endast rita blommor och lastbilar på löpande band & så ritar hon en kludderutt & säger stolt "Blomma" & mamman berömmer den fina kluddeluttblomman. Idag hörde jag henen sätta ihop TRE ord för första gången "Titta på mig" så stolt jag blev!!!
Vi har även varit ute på en härlig höstpromenad, med löven som susar ner från träden, en ömsom varm och kall vind i håret. Skönt!

Har pratat med BVC om intyg angående Fiskallergi. Dagis vill ha intyg, läkaren hävdar & pekar på regler osm säger att man inte behöver skriva intyg om en sådan sak & hänvisar dagis till att ringa honom. Ska bli intressant att se hur de ställer sig till det. Själv är jag bara så less på att allt ska krångla överallt, varför ska det alltid börja knölas såfort jag vill ha ett papper på något... *suck*

Ikväll ska jag s eom jag orkar titta på Lyxfruarna på 3 an...

Har uppdaterat länklistan, några små ändringar till kommer att ske!!

Dagens meny:

Frukost: Omelette med mozarella & tomat
Lunch: Lövbiff, chilibea, grönsaker
Fika: naturell yoghurt, nötter, torkad frukt 6 frön
Kvällsmat: Ugnsstekt kyckling, grillade grönsaker, vitlökscremefraich
Kvällsfika: ost, plommon & kiwi + te såklart!!

Dagens motion:
45min walk

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

åå va duktig hon är o prata lilla tjejen.



varför måste de ha papper på allergi..som om man skulle ljuga om en sån sak.

men,men hoppas de ordnar sig.



kul att hon ritar.

kanske ska ta fram pennorna här lite oftare..



kramis

2009-09-21 @ 20:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0