En SjukDag

Kände på mig igår att något inte var som det skulle. Skrutteliten var varm, så varm efter badet, men svalnade efter en stund. Men så i natt har jag varit & stoppat om henne 3 gånger & när hon kom upp vid 6.30 var hon brännhet & ville helst somna om hos mig men kom inte riktigt till ro. Efter en stund gick vi ner. jag satte upp henne på diskbänken för att göra frukost. Då kräktes hon ner sin pyjamas.

Fram till nu har rumptermometer funkar kanon, men även fast jag inte tagit tempen på henne på jättelänge så skrek hon "nej nej" & knep med sin lilla rumpa. 38,8 fick jag iallafall fram & sen har hon fått alvedon. Hon la sig ner på hallgolvet på alla 4 & kräktes en gång till. Men sen fick hon i sig lite frukost & det känns som det hjälpte. Hon har inte varit stor i maten idag, lite ynka köttbullbitar till lunch & några pastabitar till middag, men en halv bakelse & en halv banan till mellis & nästan all kvällsvälling.

Vid 8.30 kom farmor. jag hade ett möte som endast sker en gång om året & jag både ville & kände mig tvungen att gå, men arbetsdagen var ju bara 3 timmar så det gick bra med farmors hjälp. & nöjd över att det fungerade för mötet var kanonbra. Mannen var 4 st kort på jobbet så han kunde endast i nödfall komma hem.

Alice & farmor hade ritat & lagt pussel & bäddat om dockorna. När jag kom hem så sov hon. Vaknade ganska snart men jag vaggade om henne så allt som allt sov hon 1½ timme.

Jag hade tid med min bil på bilbesiktningen kl. 15 & proppade i Alice alvedon. Körde vägen förbi Apoteket för alvedon för 10-15kgs unge. Gick in på CityGross & köpte 2 pussel, 1 bok & 1 film. & utanför fanns ett café där Alice fick syn på"KAKA" så då köpte vi 2 bakelser, en till henne & en till mannen.

Bilen gick igenom. Besiktningsgubben slängde småäckliga blickar & jag bara log, det kanske hjälpte??? Han kallade mig under bilen & visade en klämma som lossnat & som borde ersättas om jag inte vill tappa avgasröret. Alice kallade alla bilar för "lastbil" även den sportbil som susade in bredvid oss *fniss* & var väldigt fashinerad av att bilen åkte upp "åppa" & blev rädd när han hissade ner bilen & trodde nog den skulle ramla.

Sen har vi tittat på Tjorven & pusslat resten av eftermiddagen. Hon tog en powernapp i vagnen vid 16.30.

Mannen lagade mat när han kom hem. Blev Hummergryta med grönsaker, smaskens. Alice ögon gick i kors strax efter 19 & hon somnade med flaskan för första gången på flera månader. Nu har vi tittat på IDOL. Jag röstade på Calle, vem röstade ni på???

Mannen har somnat i soffan & jag tänkte smyga upp & läsa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0