Fixande av ärenden...

Kråkmamman & mammveronica: Tusen tack för länken. Blir nog ett par lila Kavatvinterstövlar åt Alice med hennes namn inbroderat =). Hade inte insett att det var så dyra skor, så jag kan vara mycket nöjd över mitt kap, även om de troligvis är en eller två säsonger efter, men vem bryr sig om det?!

Linda&Ann: Avvikelsen är redan skriven. & tycker att handikappade är så särbehandlade i sjukvården att jag kan spy. Man får gräva lång efter journaler överhuvudtaget. Tragiskt! De är människor de med!

När systeryster hämtar kraft i skogen. Har jag hämtat kraft genom lite shopping... Eller nåt. Alice & jag har ränt runt först på Willys (bra sätt att spara pengar) & sedan en sväng på stan. Blev inga storinköp, bara det vi SKULLE ha & så lite mat till Alice som både höll på att svälta ihjäl & somna samtidigt. Så hon fick ett HappyMeal som hon påbörjade i bilen hem & avslutade hemma. & nu sussar hon mätt & belåten i vagnen på altanen med en napp i munnen. Något hon började med i helgen...

Vi har sovit som 2 sessor i natt. vaknade inte ens av att mannen gick upp eller åkte. vaknade istället av ljudet när Alice för första gången hittat lampknappen till sin sänglampa & blev överlycklig då den tändes & släcktes... Så det låg jag & lyssna på i nästan 30 min innan hon ropade "mamma" & ville komma upp. *sötnos*

Dagen har gått till att fundera över lite praktiska saker inför Fredagens begravning. Vad man ska ha på sig. Vill ha svart men inte sorgesvart. Blommor att lägga i graven. & så kan jag inte riktigt släppa tanken på att det komme rbli en jobbig begravning. Att vi ska få vara med när kistan sänks ner i jorden... & dessa tankar får mig att även tänka på mamma. Att vi inte kunnat träffas på 3½vecka pga förkylningar & hur länge till kommer inte snoret fortsätta rinna?? Det är ju sånna tider nu... & nyss fick jag veta att vår kusin inte fått något barn ännu, att hon är tokstressad & jättenervös över att det ska sättas igång precis innan begravningen så att hon inte får vara med eller under begravningen som kommer vara ute på landet en timmes bilfärd från BB... Usch vilken sits!

Har en dubbelsats Rågkakor på jäsning som ska bakas ut. Skulle behöva lämna lite böcker på bibblan samt låna nya... Ta en promenad med Alice i vagnen...Men först ska jag slappa med en rykande fräsch bilaga "GI &hälsa".

Dagens meny:

Frukost: Bacon & ägg
Lunch: Omelette med mozarella
Fika: Naturell Yoghurt med nötter & torkad aprikos
Kvällsmat: Kycklingwook med en massa grönsaker
Kvällsfika: 2 bitar mörk choklad & te

Dagens motion:

30 min Jogging




Kommentarer
Postat av: kråkmamman

Du måste sätta in en bild på stövlarna sen, jag vill jätte gärna se hur de blev.

/alva

2009-09-15 @ 13:22:59
URL: http://alvajohanna.blogg.se/
Postat av: mammaveronica

Jo de är ju ganska dyra, men i butik brukar de inte kosta som på hemsida... Men inte många ställen som har dem nu, coop hade ju alltid stövlar för 349:- på hösten, förmodligen förra säsongens då... Själ har jag ju tur som kan handla så fina skor på fabriksförsäljningen! Lillkillen fick ekologiska sandaler till sommaren för 250:- ordinariepriset var dryga 700... Vet fortfarande inte vad felet var, inget som syntes iallafall. Till Emma hittade vi lila höga kängor med kardborreband förra året, men i vinter blir det "vanliga" stövlar(kavat förstås), det är lättare att få på och av för henne själv i overallen sen tror jag... Så det bär snart av till skofabriken igen...

2009-09-15 @ 18:16:39
URL: http://mammaveronica.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0