Förkyld ungsudd på solig Höstdag

Somris: Ja det är omöjligt att fota utan att hon springer förbi =). Klart jag kommer med tårtan ;-) vilket innebär att jag borde ha åkt för sisådär 2h sen...

Alice vaknade ännu mer förkyld efter middagsvilan igår. Snoret rinne,r hon nyser, hostar & sätter massa slem i halsen så hon får kväljningar. Men trots att det är 3:e omgången förkylning sen dagisstart har hon inte fått någon feber någon av gångerna. Bra immunförsvar? eller milda virus? Hon sover som hon ska, äter som en häst. Igår åt vi lax som inte hon tål så då fick hon korv & tagliatelle, hon åt 2 korvar & mer pasta än jag brukar ta. & natten har varit lugn, var inne hos henne 6.30 & då somnade hon om till 7.10. Mannen har hållt låda istället. Dök upp med dunder & brak 00.33 & väckte mig, väckte mig med sina snarkningar vid 2, vid 4 vid 6... *suck*

Vi har spenderat förmiddagen utomhus, jag har målat Friggeboden, nu är det bara mannen som ska måla dörr 6 fönster. ett straff han fått ftersom han annars kommer klaga på att det blev för fult, för tjock med färg, för randigt osv... Är man aldrig nöjd får man göra det själv!!!

Alice har rensat rabatterna

Mannen har byggt en lucka under altanen

Friggeboden

Alice har gungat i en evighet

Vi har spelat boll

& Alice har efter modigt övervägande, många förösk som hon fegat ur tillslut kommit på hur hon kan hoppa ner för rabattmuren. Det ser inte snyggt ut (sprattelbebis) hon landar absolut inte på fötterna (mer knäna & huvet) men hon är överluycklig & hoppar om & om igen!

Dagens meny:

Frukost: Äggröra, rökt skinka

Lunch: Ugnsbakad lax, avocado, paprika, cremefraiche feta/soltorkadtomat

Fika: Keso, frukt & nötter

Kvällsmat: Oxfile, bea med chili, stekt sushini

Kvällsfika: Chokladmousse(hemmagjord på 70%ig choklad) med en klick vispgrädde & te

Dagens motion: Veckans 3:e jogginrunda...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0