Good & Bad HappeningMåndag

Kråkmamman: Jag blir mer sugen NU än för ett halvår sedan då det mest var psut & stön "aldrig mer", men nu kan jag ändå känna att någon gång så vill jag ha en till lite gosig mjuk bebis igen.

Svintoflickan: Det är ju just det här med att sitta still & läsa eller sitta vid datorn eller prata telefon Alice tycker är skittrist att man gör & då blir det gnäll, skrik & hon blir jätteless så jag förstår dig. Kan du inte öppna en choklad&tebutik? =)

Somris: Det är lite svårare att säga så det härmar hon inte ens. Hon ropar Mamma efter Farmor istället & Farmor svarar "Farmor heter jag".

I morse väcktes jag av den glada nyheten att pappas elever tagit medalj både silver & brons hade det blivit! Kalaskul! Så nu väntar vi spänt på att pappsen ska komma hem igen från Canada.

På jobbet började förmiddagen med ett telefonsamtal när vi var påväg ut till ett boende att den kvinnan vi skulle besöka hittats okontaktbar i sin säng & var ivägskickad med ambulans till lasaretett. När vi kom tillbaka var min kollega helt slut & rödgråten & sa "Jag vet inte om jag orkar jobba idag", de håller på att separera & vi hjälpte henen med tips för att hitta någon egen lägenhet.

Alice farmor mötte mig vid Dagis & så gick vi tillsammans in för att hämta lillsnuttan. Gruppen var delad & då såg jag 2 killar ute & leka, den ena som jag misstänkt från början så nu är de bara 2 kvar. Vi gick hem & åt mellis & sen passade jag på att åka till Willys för att veckohandla. 

Dagens meny:

Frukost: 2 skivor grovt bröd med kokt ägg, 1 glas vaniljyoghutr med 1 msk granola, te
Lunch: WW lasagne, 2 rågrut
Fika: 1 skiva grovt bröd, ½ kiwi
Kvällsmat: Köttbullar, sallad & avocadokräm
Kvällsfika: smoothie på sojamjölk & hallon, 2 rutor mörk choklad, te

 

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

de vore underbart...som i filmen choklat..eller hur de nu stavas..kommer du o handlar av mej då.ler.



kramis:-)

2009-09-07 @ 20:10:24
Postat av: Somris

Måste kommentera till Svintoflickan:

Som i filmen Choklat!!!?? Minns knappt att hon sålde någon choklad, de hade ju bara massa sex!!!! fniss Är det en SÅN butik du ska öppna!!??

2009-09-08 @ 07:43:43
Postat av: svintoflickan

men somris..vem hade sex? de va en enda sex sen tror jag..i båten..hon o jonny depp:-)

å sen han som hon sålde choklad till så han skulle bli sugen..o visst why not...

men annars var de minsann bara massa choklad!!!

men man ser ju vad som fastnar..hi,hi..



å neah..ja de där me typ hjälp borsta tänderna tills de kan skriva fint låter ju logiskt..

nu kan ioförsig storkillen skriva rätt fint om jag får säga de själv..ler...men han är nog för liten..å vi har varit lite slöa kanske..å bara sagt..gå o borsta...

men igår hjälpte jag honom o tänker att kvällarna kan man allafall försöka hjälpa.



ha en bra dag!!!!!

hoppas de ordnar sig för din arbetskompis.



kramkram

2009-09-08 @ 09:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0